וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פיטורי גלנט: קונסול ישראל בניו יורק אסף זמיר התפטר מתפקידו

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 3:42

זמיר כתב כי אינו יכול יותר לייצג את הממשלה: "אני מודאג מאוד מהרפורמה המשפטית, שחותרת תחת המוסדות הדמוקרטיים בישראל ותחת שלטון החוק במדינה". דיפלומט ישראלי נוסף לוואלה!: "רוב הדיפלומטים מתביישים הערב בראש הממשלה שלהם"

אסף זמיר הצטרף למפגינים מחוץ לקונסוליה בניו יורק, 27 במרץ 2023/לירי אגמי

הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, אסף זמיר, הודיע הערב (ראשון) כי הוא מתפטר מתפקידו. זאת, זמן קצר לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר מתפקידו את שר הביטחון יואב גלנט, שקרא לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית.

זמיר כתב במכתב ההתפטרות שלו כי הוא אינו יכול לייצג יותר את הממשלה: "אני מודאג מאוד מהרפורמה המשפטית שהממשלה מקדמת שחותרת תחת המוסדות הדמוקרטיים בישראל ותחת שלטון החוק במדינה".

לאחר התפטרותו, הצטרף זמיר למפגינים מחוץ לבניין הקונסוליה בניו יורק: "הפיטורים של שר גרמו להרבה אנשים להבין שמה שהיה כבר לא מה שיהיה ושהמדינה שלנו בסכנה אמיתית. זה הרבה מעבר לכל מחלוקת, זה הרבה מעבר לשמאל וימין. זה העתיד המשותף שלנו במדינת ישראל, החוסן החברתי שלנו, הביטחון הלאומי שלנו". זמיר התייחס להפגנות בארץ ואמר כי "מה שאנחנו רואים היום בישראל זו התעוררות מעודדת שהיא הסיכוי היחיד והאחרון שלנו לוודא שישיראל תהיה המדינה שנרצה להמשיך לחיות בה".

קונסול ניו יורק אסך זמיר בכנס של הג'רוזלם פוסט בניו יורק. 12 בספטמבר 2022. מרק ישראל סלם, אתר רשמי
אסף זמיר/אתר רשמי, מרק ישראל סלם

דיפלומט ישראלי נוסף אמר לוואלה! כי "רוב הדיפלומטים מתביישים הערב בראש הממשלה שלהם. בושה גדולה. אנחנו מייצגים כל ממשלה וכל מדיניות במשך שנים, ימין ושמאל. אבל אנחנו מחויבים למדינת ישראל ולחוקיה. והערב יותר מתמיד נראה שראש ממשלת ישראל נגד מדינת ישראל".

בד בבד, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, השוהה בביקור עבודה בוושינגטון לשם פגישות עם בכירי מערכת הביטחון האמריקנית, החליט לקצר את ביקורו ולשוב לישראל.

בעקבות פיטורי גלנט, עשרות אלפי בני אדם יצאו להפגין ברחבי הארץ. המפגינים חוסמים כבישים מרכזיים, בהם איילון וכביש אחד. בין מוקדי ההפגנות המרכזיים תל אביב, באר שבע, חיפה וירושלים.

עוד בוואלה!

נתניהו איבד את בוחן המציאות והפך לדיקטטור

לכתבה המלאה
יואב גלנט. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
הפיטורים מעוררים סערת ענק. יואב גלנט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

מוקדם יותר הערב פיטר נתניהו את שר גלנט מתפקידו. עד כה נתניהו לא הגיב בקולו להצהרתו של גלנט, שהגיב לפיטוריו בטוויטר, וכתב: "ביטחון מדינת ישראל תמיד היה ותמיד יישאר משימת חיי". בסביבת רה"מ טענו כי הסיבה המרכזית למהלך היא "תגובה רפה וחלשה מצד גלנט נגד הסרבנות בצה"ל, דבר שאין לו שום מקום".

מנגד, נמסר מגורמים בליכוד כי שר המשפטים יריב לוין ובנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו הם שלחצו על נתניהו לפטר את גלנט, ושכנעו אותו שהוא חותר תחתיו ועליו להפגין כוח. בסביבת נתניהו היו שהמליצו לא לפטרו אך יאיר ויריב לחצו מהרגע הראשון ובסוף הכריעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully