וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לביצוע פיגוע נגד ספינות חיל הים במעבר סואץ

חשד לביצוע פיגוע נגד ספינות חיל הים במעבר סואץ, פרסום תמונות מתוך דירת המחבל מטולוז, מטייל בדרום נפל ומת ורוכב אופניים נהרג בהרצליה. אלה היו כותרות השבת

שירותי הביטחון המצרים עצרו לפני כשבוע שני חשודים מצרים שעל פי החשד התכוונו לבצע פיגוע נגד ספינות חיל הים הישראלי שעברו במעבר סואץ, כך דווח בכלי התקשורת במצרים. על פי המידע שדווח, השניים התכוונו להשתמש במטעני חבלה כדי לפוצץ את כלי השיט, והחשד הוא שאירן היא העומדת מאחורי התכנון - כך על פי הדיווחים

הפיגוע הרצחני בטולוז מספק כותרות גם בסוף השבוע, כאשר תמונות ראשונות מתוך דירתו של מוחמד מראח, המחבל שרצח שבעה בני אדם בטולוז, נחשפו בתחנת הטלוויזיה הצרפתית "FRANCE 2". סרטון הווידאו ששידרה התחנה, צולם מיד אחרי פשיטת כוחות השיטור המקומיים, וניתן לראות בו את הסימנים שהשאירו מאות היריות שנורו במהלך הפשיטה, בה נהרג מראח.

המודיעין הצרפתי ממשיך לחקור

בנוסף, ראש המודיעין הצרפתי, ברנארד סקרסיני, חשף פרטים חדשים על המחבל מוחמד מראח שרצח שבעה בני אדם בטולוז ונורה למוות אתמול לאחר מצור של יותר מ-30 שעות על ביתו. בראיון לעיתון "לה מונד" הצרפתי, אמר סקרסיני כי התחקותם של גורמי המודיעין אחר פעילותו של מראח העלתה כי הוא ביקר לפני כשלוש שנים בישראל, ואף נעצר בירושלים בגין החזקת סכין ושוחרר זמן קצר לאחר מכן. במהלך אותה נסיעה ביקר מראח גם בטורקיה, לבנון, סוריה וירדן, סיים את הביקור באזור בישראל, ולאחר ששוחרר מהמעצר עשה דרכו לאפגניסטן, משם חזר ב-2010 לצרפת. כמו כן, אמר ראש המודיעין כי המתקפה בבית הספר "אוצר התורה" בטולוז לא תוכננה מראש, וכי מראח תכנן להרוג חייל נוסף.

מטייל בעין גדי נפל ונהרג

ובאשר למתרחש בישראל, בסיומה של דרמה שנערכה זמן רב, בהן פעלו כוחות מיחידות החילוץ עין גדי לחלץ מטייל שנפל אתמול במהלך טיול בנחל סלוודורה בצפון מדבר יהודה - הצליחו הכוחות להגיע אל המטייל, אך נאלצו לקבוע את מותו.
מצבו של המטייל, כפי הידוע, היה אנוש לאחר שנפל בעומק המפל מגובה של 90 מטרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בגלל תנאי השטח, כאמור, התקשו המחלצים להגיע אל המטייל, ובמשך שעות ארוכות לא הצליח אף אחד להגיע למקום אליו נפל. טרם התבררו נסיבות הנפילה. לצד זאת חולצו שתי מטיילות נוספות שהיו עם המטייל שנפל. מתנדבי יחידות החילוץ מגילות ועין גדי הצליחו בשבת בשעת לילה מאוחרת להוציא את גופתו של המטייל. הגופה הועברה לבדיקה במכון לרפואה משפטית. המתנדבים פעלו במשך מספר שעות כדי לצאת בעצמם מהנחל.

טרגדיה נוספת אירעה בהרצליה כאשר גבר כבן 30 נהרג אמש מפגיעת רכב, בעת שרכב על אופניו בצומת הרחובות הרב קוק וז'בוטינסקי בעיר. בשל עוצמת הפגיעה, צוות מגן דוד אדום שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו של הרוכב. הנהג הפוגע עוכב לחקירת המשטרה ובמקביל, בוחני אגף התנועה של תל אביב אשר הגיעו למקום - פתחו בחקירת נסיבות האירוע.

החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם: "ישראל תעניש הרשות"

ישראל צפויה לנקוט בצעדי ענישה אל מול הרשות הפלסטינית בעקבות החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם על הקמת ועדת בדיקה לנושא הבנייה בהתנחלויות, כך העריכו היום (שישי) גורמים מדיניים בירושלים. "אי אפשר לעבור על זה לסדר היום", אמר לוואלה! חדשות גורם מדיני, והעריך כי בימים הקרובים ידונו שרי השמיניה בתגובה הישראלית ובצעדים שיינקטו כלפי הרשות.

גורמים במשרד החוץ וגורמים מדיניים אישרו כי בין הצעדים שייבחנו, בהתאם להחלטת ראש הממשלה ושרי השמינייה, יהיו עצירה של הסכמים כלכליים בין ישראל לרשות נוספים, העברת כספי המסים מארצות הברית ושיחות טכניות שונות המתנהלות לאישור פרויקטים כלכליים שונים. "אי אפשר להחזיק את המקל בשני קצוותיו", הסביר גורם מדיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully