וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: חמאס עלול להקים כוח בהיקף של אוגדה

יעל קישיק

31.10.2006 / 15:38

אלוף פיקוד הדרום הזהיר ממצב בו יקים חמאס יחידות קומנדו ונ"ט ויהיה מוכן להתמודד מול כוחות משוריינים של צה"ל

אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט אמר היום בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי אם יימשכו תהליכי ההתעצמות של חמאס, הוא עלול להקים כוח בהיקף של חטיבה סדירה, שיפעל בדומה לכוחות חיזבאללה בלבנון. גלנט הזהיר ממצב שבו יקים חמאס יחידות קומנדו ונ"ט, ויצטייד במערכות נשק מתקדמות, לרבות מכשירי ראיית לילה. עם זאת אמר, כי לצה"ל יש תוכניות מבצעיות שנועדו לעצור את תהליך ההתעצמות של חמאס. לדבריו, אלפי משפחות ברצועת עזה ובמצרים מתפרנסות מהברחת הנשק.

גלנט הוסיף כי בכוונתו להיפגש השבוע עם גורמים מצרים על מנת לדון בהסדרים בין צה"ל לצבא המצרי, ולמנוע חיכוכים בין הצדדים.

יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צחי הנגבי אמר בצאתו מישיבת הוועדה היום כי בעזה מתרחש תהליך דמוי חיזבאללה בלבנון, וכי ישראל חייבת להקדים תרופה למכה. לדבריו, פעולת ישראל אמנם חייבת לענות לאילוצים מסוימים, אך להגן בצורה מירבית על ישראל. הוא הוסיף שאין כל נכונות לכבוש עיר כעזה, אך הבהיר כי אי אפשר להשלים עם 1,000 רקטות קסאם שנחתו בדרום הארץ. בנוגע לציר פילדפי, אמר הנגבי שאם הייתה למישהו אשלייה שמנהיגי קהיר יגנו על תושבי ישראל, הרי שאשלייה זו התבדתה.

ח"כ אפי איתם (איחוד לאומי-מפד"ל) אמר בעקבות הדיון כי בעזה נוצרה "חמאסטן, עם פלגות והיררכיה", כאשר הברחות אמצעי הלחימה מתגברות כל הזמן דרך המנהרות הרבות ממצרים לעזה. הוא הוסיף, כי עד כה התמקדה ישראל בעיקר בביטחון שוטף, ואילו עתה יש צורך בפעולה רחבה. לדבריו, יש צורך בהתקפות קרקעיות על מנת שלא ניקלע למצב שקרה בלבנון שש שנים אחרי הנסיגה.

שר הביטחון עמיר פרץ אמר בדברים שנשא באוניברסיטת תל אביב כי אין לישראל כל כוונה לשקוע בעזה, והוסיף כי צה"ל יפעל בכל מקום שהדבר ניתן. לדברי פרץ, ירי תלול מסלול מצד פלסטינים הפך לאיום אסטרטגי ביותר מגזרה אחת, וצה"ל התחיל בפיתוח מענה לאיום זה. פרץ קרא לקבל את היוזמה המדינית של סעודיה, ואמר כי קיפאון מדיני אינו משרת את ישראל. לדברי פרץ "אנחנו חייבים להיות גורם יוזם ומשפיע באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully