וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות תחליט היום: שביתה "חדה וכואבת" מיום ראשון הבא

4.6.2000 / 7:08

למרות מאמצים קדחתניים, המחלוקות בין האוצר להסתדרות לגבי רפורמת בן-בסט לא יושבו; האוצר מכין תוכנית חלופית: פחות פגיעה בנשים ובקרנות ההשתלמות

ההסתדרות לא חוזרת בה מכוונתה להשבית את המשק כחלק ממאבקה ביישום המלצות ועדת בן-בסט לרפורמה במס. ההערכה היא שביום ראשון בשבוע הבא תכריז ההסתדרות על שביתה אותה היא מכנה "חזקה, חדה וכואבת".

בשבוע שעבר החליפו שר האוצר אברהם בייגה שוחט ויו"ר ההסתדרות עמיר פרץ האשמות הדדיות. פרץ טוען כי האוצר מנסה ליישם את הרפורמה על גבי חסכונות העובדים, ואילו שוחט אמר כי אינו מבין כיצד ההסתדרות פותחת בשביתה בעקבות הצעה להעלות את הנטו בשכר העובדים.

ההסתדרות מתנגדת בעיקר למיסוי קרנות ההשתלמות, אך גם לביטול חצי נקודת הזיכוי לנשים ולפגיעה בעובדי המשמרות. האוצר מכין תוכנית נוספת ליישום הרפורמה בה הוא מפחית את הפגיעה בקרנות ההשתלמות, בנשים ובמספר סעיפים נוספים, זאת על מנת להבטיח רוב לרפורמה בכנסת.

במהלך סוף השבוע נעשו מאמצים בלשכת ראש הממשלה ליישב את המחלוקות, אך ללא הועיל. שביתה נראית היום אופציה בעלת סבירות גבוהה מאוד. ראשי ההסתדרות יתכנסו הערב כדי לקבוע סופית את תאריך היעד לשביתה. ההסתדרות אינה מתכוונת לערוך שביתה ארוכה וממושכת, כיוון שלדעתם הדבר יפגע במאבקה ולא יועיל. עם זאת, השביתה תהיה "כואבת וחדה", כדברי פרץ. ההערכות באוצר הן ששביתה תעלה למשק כחצי מיליארד שקלים ליום.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully