וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: מסכימים לשחרור אסירים בשלבים

31.10.2006 / 17:49

עיזאת רישק אמר כי ארגונו מוכן לגלות גמישות, ולהעביר את שליט לידי גורם שלישי גם תמורת שחרור אסירים בכמה שלבים

עיזאת רישק, אחד מבכירי חמאס בדמשק, אמר היום כי ארגונו מוכן להעביר את החייל החטוף גלעד שליט לידי גורם שלישי, אם ישראל תשחרר בשלבים אלף אסירים פלסטינים הכלואים בשטחה.

בראיון לעיתון סעודי אמר כי חמאס גילה גמישות, אף שהן הארגון והן מצרים מסכימים כי יש לעשות את החילופים בעת ובעונה אחת. כך דווח בקול ישראל.

משלחת אנשי חמאס נועדה היום עם ראש המודיעין המצרי עומר סולימאן לגבי עסקה המתגבשת לשחרור שליט. בראש המשלחת עומד עימאד אל-עלמי, מהנהגת חמאס בסוריה ומושיר אל מסרי, ציר בפרלמנט הפלסטיני. שר החוץ של מצרים אחמד אבו ריט אמר כי בואה של המשלחת לקהיר תקדם את הנושא. ראש המודיעין הלאומי של ארצות הברית הגיע אף הוא לשליחות של יומיים בקהיר. שגרירות ארצות הברית סירבה לומר האם ביקורו קשור למשא ומתן על שחרור שליט.

מקורות בחמאס מסרו כי חאלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס יגיע למצרים במחצית השניה של חודש נובמבר, כדי לאשר את העסקה. במסגרת העסקה המדוברת תוכרז הפסקת אש למשך ארבע שנים ותוקם ממשלת אחדות פלסטינית בראשה יעמוד איש חמאס ורוב שריה יהיו אנשי חמאס.

בתוך כך אמר היום סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק בראיון לרשת ה-BBC כי נותרו מספר נושאים במחלוקת לפני שתושלם עסקת שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. בקול ישראל דווח שלדבריו, טרם סוכמו מספר האסירים וזהותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully