וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים אוסטרליים מציגים: "קואלות מבחנה"

31.10.2006 / 6:11

עד כה נולדו 12 גורי קואלה במסגרת פרוייקט הפרייה חדש שנועד לסייע בשימור היונק. בקרוב ייפתח בנק הזרע הראשון לקואלות

מדענים אוסטרליים חשפו אתמול שלושה גורי דב קואלה שנולדו כתוצאה מ[[הפריית מבחנה]], כחלק מפרוייקט הזרעה מלאכותית שנועד לשמר את היונק הפגיע.

לדברי המדענים, במסגרת הפרוייקט יפתח בנק הזרע הראשון לדובי [[קואלה]], שיאפשר לחוקרים לסנן החוצה מחלות האפייניות לזן. בסך הכל, אמרו החוקרים מאוניברסיטת קווינסלנד, 12 גורים "הופקו" עד כה בשיטת הפריית מבחנה.

"הדובונים נוצרו כתוצאה משימוש בטכנולוגיית הפרייה חדשה, המערבת בזרע מרכיבים המאריכים את "חיי המדף" שלו", אמר סטיב ג'ונסטון, ביולוג רבייתי מאוניברסיטת קווינסלנד ומנהל הפרוייקט. "שמונה מתוך 12 גורי המבחנה נולדו לאחר שימוש בתמהיל שכזה", הוסיף ג'ונסטון.

הקואלה לא מוגדר כזן בסכנת הכחדה, אולם הוא נמצא ברשימת הזנים ש"בסכנת היעלמות" בחלק משתי מדינות ב[[אוסטרליה]]: קווינסלנד וניו סאות' ווילס. לדברי ג'ונסטון, בנק הזרע של דובי הקואלה יאפשר בדיקת רקע גנטי על כל קואלה, סינון של מחלות האפייניות לגזע, כגון קלמידיה או פטרייה פרזיטית ויאפשר ניהול ההתפלגות הגנטית של אוכלוסיית דובי הקואלה.

"איננו רוצים לטעון שהטכנולוגיה שפיתחנו מהווה פיתרון לשימורו של דב הקואלה", אמר ג'ונסטון, "אלא רואים אותה ככלי לפיקוח גנטי לרווחת החיה, מעין תעודת ביטוח נוספת". פרוייקט ההפרייה משותף לאוניברסיטת קווינסלנד, שירות חיות הבר והפארקים של קווינסלנד, החברה הזואולוגית של לונדון וגופים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully