וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולטון: חיזבאללה ממשיך להתחמש

31.10.2006 / 2:30

בדיון במועצת הביטחון אמר שגריר ארה"ב באו"ם כי אישים בלבנון לא מדווחים על המשך חימוש החיזבאללה מחשש לחייהם

שגריר ארצות הברית באו"ם ג'ון בולטון אמר הערב כי חיזבאללה ממשיך להתחמש, וכי בידי האו"ם מידע שאישים בלבנון חוששים פן יאונה להם רע אם ידווחו כי הארגון ממשיך לקבל נשק דרך סוריה. בקול ישראל דווח כי בדיון ב[[מועצת הביטחון]] הזהיר השגריר בולטון כי סוריה ואירן מנסות לערער את היציבות בלבנון ולמנוע את יישום החלטה 1701.

שליח מזכ"ל האו"ם טרייה לארסן אמר בדיון כי לבנון אינה משתפת פעולה עם האו"ם והממשלה בלבנון ואינה מדווחת על התחמשות מחודשת של [[חיזבאללה]]. לדברי לארסן, אין בידיו מידע מדויק על איומים כלפי בכירים בלבנון אם ידווחו על העברת נשק מסוריה לידי חיזבאללה. עם זאת הוסיף לארסן כי המצב בלבנון מדאיג. "הרטוריקה בזירה הפוליטית במדינה מצביעה על מתיחות גבוהה, ועלינו לבחון את הנעשה שם בזהירות מירבית" אמר. לארסן הוסיף עוד כי מאז רצח ראש הממשלה לשעבר רפיק אל-חרירי בוצעו 14 התנקשויות ונסיונות התנקשות על רקע פוליטי.

האו"ם פועל לפתרון שאלת הריבונות בחוות שבעא

קרטוגרפים מטעם האו"ם עובדים במלוא המרץ בימים אלה על הגדרת הגבולות באזור המחלוקת של חוות שבעא על מנת לפתור את הויכוח בשאלת הריבונות באזור שבין סוריה ללבנון. לארסן אמר לכתבים כי אין הגדרה גיאוגרפית תקפה ומקובלת בנושא.

חוות שבעא נכבשה על ידי ישראל מידי סוריה ב-1967. סוריה ולבנון טוענות כי השטח שייך ללבנון. עם זאת, דמשק לא חתמה על הסכם המסדיר את הגבול באזור עם ביירות.

החלטת האו"ם 1701 שהתקבלה באוגוסט האחרון לסיום המלחמה, קבעה כי על סוריה לחתום על הסכם המסדיר את הריבונות בחוות שבעא. לבנון הציעה כי עד לחתימת ההסכם יהיה האזור תחת שליטת כוח האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully