וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה את צירוף ליברמן לממשלה

יעל קישיק

31.10.2006 / 0:09

ברוב של 61 ח"כים מול 38 מתנגדים אישרה הכנסת את הרחבת הממשלה ומינוי ליברמן לשר לעניינים אסטרטגיים. פינס ויחימוביץ' נעדרו מההצבעה. הח"כים הערבים: זהו יום שחור לכנסת

הכנסת אישרה אתמול ברוב קולות את צירופה של מפלגת "ישראל ביתנו" לכנסת ואת מינויו של העומד בראשה, ח"כ אביגדור ליברמן, לתפקיד השר לעניינים אסטרטגיים. מיד לאחר מכן נערכה השבעתו של ליברמן.

61 חברי כנסת הצביעו בעד ההחלטה לצרף את "ישראל ביתנו" לקואליציה, 38 ח"כים התנגדו. אף לא חבר כנסת אחד נמנע בהצבעה. למרות החלטת מרכז מפלגת העבודה אמש, ח"כ ראלב מג'דלה ונדיה חילו מהמגזר הערבי הצביעו נגד צירופו של ליברמן. חברת כנסת נוספת מהעבודה, שלי יחימוביץ', בחרה להיעדר מההצבעה. גם השר המתפטר אופיר פינס לא נכח באולם.

ח"כ משה שרוני וח"כ יצחק גלנטי מסיעת הגמלאים הצביעו נגד צירוף ליברמן לממשלה ואילו יו"ר הסיעה, השר רפי איתן, נעדר ממנה וזאת לאחר שהוחלט בסיעה כי לחבריה תינתן יד חופשית להצביע כראות עיניהם. ואולם, חלק מהח"כים של מפלגת הגמלאים בחרו לתמוך בכניסתה של "ישראל ביתנו" לממשלה לאחר שהובטח להם כי ההסכמה שאליהם הגיעו בנוגע לקצבאות הזקנה תכובד.

בתום ההצבעה קמו חברי הכנסת הערבים ועזבו את אולם המליאה במחאה, מבלי להמתין לטקס ההשבעה של ליברמן. בדרכם החוצה קראו הח"כים הערבים "היידה היידר" ואמרו כי "זהו יום שחור לכנסת".

בעת הדיון בהודעת הממשלה על צירוף ליברמן, קרא ח"כ עבאס זכור מסיעת רע"ם-תע"ל לכל המוסלמים להתחתן עם כמה נשים ושכולם ילדו לפחות עשרה ילדים כדי להגדיל את האוכלוסיה הערבית בארץ, כך דווח בקול ישראל. ח"כ ג'מאל זחלקה הסתייג מדברי זכור ואמר כי זו לא הדרך וכי דבריו של זכור משרתים את ליברמן.

יו"ר הקואליציה אביגדור יצחקי בירך על הצטרפות ישראל ביתנו לממשלה. יצחקי אמר כי "אישור הצטרפותה של המפלגה לקואליציה בהפרש גדול, מבהיר כי היא שבה להיות קואליציה ומסמן את שובם לקואליציה של אלה שעושים למדינה ולא עושים לעצמם".

לדברי יצחקי, היציבות השלטונית שהושגה תאפשר לקואליציה לממש את יעודה האמיתי "לשמש כזרוע ביצוע לשיפור החיים בישראל". יצחקי הוסיף עוד כי "היום הזה הוא יום חשוב לכל אותם ישראלים שמאסו בפוליטיקה הפרטנית וטובת המדינה עומדת לנגד עיניהם. ביום הזה יוצאת קריאה מהכנסת - הולכים לעבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully