וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: ההתנגדות למצעד הגאווה חוצה מפלגות

יעל קישיק

30.10.2006 / 16:36

ועדת הפנים דנה בדרישה לבטל את המצעד בי-ם. ח"כ מרגי: הם רוצים להוציא התועבה לירושלים. הח"כים מזהירים מהפגנות נגד ענקיות

ועדת הפנים של הכנסת דנה היום בדרישת חברי כנסת וגופים דתיים שונים שלא לקיים את מצעד הגאווה בירושלים. הדיון בוועדה התפתח במהרה לוויכוח סוער בין תומכי המצעד, בהם חברי הכנסת ממרצ ונציגי הקהילה ההומו-לסבית ולבין המתנגדים, בהם רבנים, אנשי דת מוסלמים וחברי הכנסת מהסיעות הדתיות והחרדיות.

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) קרא בדיון לשר לביטחון הפנים אבי דיכטר למנוע את קיום המצעד, בשל איומים על חיי המפגינים, כלשונו. לדבריו, כל מי שמזדהה עם הצעד שנוקטת בו הקהילה ההומו לסבית הוא לא שפוי. "זה חילול קודש. את התועבה הם כבר הוציאו מהארון לתל אביב, והם לא צריכים להוציא אותה גם לירושלים". בתגובה לדברים שאמר נציג הקהילה הרפורמית בדיון, הרב גלעד קריב, הפטיר ח"כ מרגי, "לא ידעתי שרפורמים הם גם הומואים".

יו"ר מפלגת ש"ס אלי ישי אמר, כי "ההתנגדות למצעד היא חוצה דתות, מפלגות ועמים". לדבריו, הם הצליחו לאסוף חתימות של כ-70 חברי כנסת מכל צבעי הקשת הפוליטית. חברי הכנסת הדתיים הזהירו מפני אלימות שעלולה להתפתח אם יתקיים אכן המצעד.

חברי הכנסת ממרצ אשר הגיעו בנוכחות סיעתית מלאה אמרו, כי האלימות עליה מדברים הח"כים הדתיים היא אלימות שהם עצמם יוזמים. לאחר שח"כ יצחק לוי (איחוד לאומי-מפדל) אמר כי צפויות הפגנות של עד מיליון אנשים נגד המצעד וכי אי אפשר להתעלם מנושא האיומים, משום שהם קיימים, קרא לעברו ח"כ רן כהן (מרצ): "אז אתה נותן לגיטימציה לאיומים". על דברים שאמר הרב אפריים הולצברג, לפיהם "הרבנים הורו לתלמידים לעצור את המצעד בכל מחיר", אמר לו ח"כ כהן, כי "כעת ברור מי מסית לאלימות".

חברת הכנסת לשעבר וסגנית ראש עיריית תל אביב יעל דיין אמרה בדיון, כי את הסכנה "אתם המצאתם ואתם עורמים אותה בעירמות". לדבריה, "האיום עצמו לא יהפוך את הקהילה ההומו לסבית לבני ערובה. לא תהיה כאן עריצות של שכבות שמאיימות פיזית, כפי שהטרור לא מאיים עלינו פיזית".

ח"כ כהן הוסיף, כי ירושלים היא עיר הבירה של מדינת ישראל, המכבדת את אזרחיה על כל גוניהם. לדבריו, "להגיד שתהיה אלימות זו לא סיבה לביטול המצעד. חייבים לקדם שיח".

ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) הגדיל לעשות והשווה בין האיומים על הצועדים ודרישתו מהמשטרה לבטל בשל כך את המצעד לסגירת כביש ואדי ערה אתמול, בשל חשש לחדירת מחבלים. לדבריו, "גם את הר הבית סוגרים מטעם ביטחון הציבור, וכך גם אתמול כביש 6 היה סגור לתנועה". הוא סיכם ואמר, כי הוא "קורא לממשלת ישראל לקחת אחריות. אסור שדבר כזה יקרה בירושלים".

השייח עבד אל-סלאם מנסרה הזהיר, כי "ירושלים היא הלב של כל העולם. אם יקרה משהו לא טוב בה, זה ישפיע על כל העולם. כשליח של אלוהים, אני אומר שאלוהים חזק יותר ממדינת ישראל ומארה"ב ומכל העולם והוא עלול לפגוע בירושלים כמו שעשה לסדום ועמורה ואז נשאר ללא ירושלים".

ראש אגף הסיור של משטרת ירושלים רפי מור אמר בדיון, כי המשטרה תקיים הערכת מצב סמוך לאירוע, הצפוי להתקיים ב-10 בנובמבר. מור הדגיש כי זה לא המצעד הראשון שמתקיים בירושלים וכי מאז 2001 מתקיימים מצעדים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully