וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: צפויה פעולה רחבה בעזה

יעל קישיק

30.10.2006 / 12:46

רה"מ אמר בדיון בוועדת חוץ וביטחון כי ב-3 החודשים האחרונים הרג צה"ל 300 אנשי חמאס. ח"כ איתם: עזה בונה במודל של חיזבאללה

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר היום בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי בקרוב צפויה פעולה רחבת היקף ברצועת עזה. עם זאת הוא הדגיש, כי הפעילות בעזה לא תהיה על בסיס שהייה ארוכה שם. "אין לנו כוונה להישאר בעזה, אולם אנחנו חייבים לפעול ולפגוע ביכולות של ארגוני הטרור", אמר.

עוד אמר אולמרט, כי במהלך שלושת החודשים האחרונים נהרגו ברצועת עזה כ-300 מחבלים. אולמרט שב ואמר כי המצרים לא פרשו כוח של 5,000 חיילים בגבול מצרים-ישראל על מנת להילחם בהברחות. לדבריו, המצרים קירבו כוחות בהיקף של 750 שוטרים לכיוון הגבול, אך כל זאת עדיין בתחום ההסכמים שנחתמו בין המדינות.

ראש הממשלה אמר בדיון, כי ישראל תהיה מוכנה לחזק את הכוחות התומכים ביו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. לדבריו, נהיה מוכנים לשדרג את מעבר קרני ולסייע למוסדות הומניטריים באמצעות העברת כספים דרך מוסדות יו"ר הרשות". אולמרט הוסיף, כי סיוע הומניטרי לרצועת עזה ישרת את ישראל משום שקטסטרופה הומניטרית ברצועה תעביר את תשומת הלב מאיום הטרור היוצא מעזה לעבר המצב הפנימי בה.

חבר הכנסת דני נווה (ליכוד) אמר, כי "אסור לישראל להתמהמה יתר על המידה. כל יום שעובר הלחימה תהיה מורכבת יותר, והמחיר יהיה יקר יותר. צריך להגדיר בצורה ברורה יעדים צבאיים ומדיניים כשבראש עומדת השאלה האם ישראל צריכה לחתור להפלת משטר חמאס".

ח"כ אפי איתם (האיחוד הלאומי-מפדל) אמר כי "בעזה יש בניה של חמסטן תחת המודל של חיזבאללה בלבנון. מה שנבנה כיום בעזה זו זרוע אסטרטגית נוספת של אירן. חשוב שישראל תפעל פעולה מקדימה בתוך השטח כדי למנוע את הקמת התשתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully