וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטחת שזכויותיה הופרו תפוצה ב-2,000 ש"ח

30.10.2006 / 12:05

חברת האבטחה גלש"ן תפצה את המאבטחת, לאחר שאולצה לחתום על חוזה אישי שמפחית משמעותית את שכרה ותנאי עבודתה

חברת האבטחה גלש"ן, מיסודה של אגודת הסטודנטים בירושלים, תפצה את המאבטחת מאיה כרמי בסכום של 2,000 שקלים על תביעותיה בגין הפרת זכויותיה. כרמי, שעובדת כמאבטחת במוסד חינוכי, פנתה להסתדרות לאחר שנאלצה לחתום עם החברה על חוזה אישי, שמפחית משמעותית את שכרה ותנאי עבודתה לעומת ההסכם הקיבוצי וחוקי העבודה. היא תפוצה לאחר שההסתדרות הגיעה להסדר עם חברת גלש"ן.

לדברי ההסתדרות, בענף השמירה קיים הסכם קיבוצי, שמסדיר את תנאי עבודתם של השומרים והמאבטחים. ההסכם הקיבוצי הורחב בצו ולכן חל על כל העובדים המועסקים בשמירה ובאבטחה. החוזה של כרמי מפר את החוק בכמה רמות. ראשית, על פי החוזה כרמי קיבלה שכר של 17.93 שקלים לשעה, תעריף הנמוך מהתעריף המינימלי הקבוע במוסדות חינוך, שעומד על 20.25 שקלים.

כמו כן, נקבע בחוזה כי "העובד יקבל תוספת של 2.07 שקלים ברוטו לשעת עבודה מלאה בגין דמי הבראה, חופשה שנתית ודמי חגים". אלא שמתן תוספת לשעה הכוללת דמי הבראה, חופשה שנתית ודמי חגים הינה בניגוד לחוק, מפני שחופשה שנתית ודמי חגים אינם מהווים חלק מהשכר. ההיגיון שעומד מאחורי החופשה השנתית ודמי החגים הינו שהעובד לא יעבוד בימים הללו, ויקבל שכר בעד ימי היעדרותו. על פי החוזה, העובדים אינם זכאים לימי חופשה, דבר המנוגד כמובן לחוק. כמו כן, דמי ההבראה אינם צריכים להיות מגולמים בשכר השעה ברוטו, שהרי באופן זה קשה לעובד לעקוב אם הוא קיבל את דמי ההבראה בהתאם לקבוע בצו ההרחבה, או לא.

בחוזה האישי נקבע כי "במקרה של עבירות משמעת שונות, לרבות פגיעה בציוד ו/או אי התייצבות למשמרת ו/או נטישה של משמרת לפני סיומה מכל סיבה שהיא, העובד יהיה צפוי לקנס שיקוזז משכרו". בהסתדרות מסבירים שסעיף זה מנוגד לחוק הגנת השכר, האוסר על ניכוי סכומי כסף מהשכר. סעיף בעייתי אחר הוא זה הקובע ש"העובד מסכים כי אי הגעה למשמרות שנקבעו לו ע"י האחראי מטעם החברה כמוה כהודעה על התפטרותו מהעבודה".

כמו כן נאמר בחוזה האישי כי "עלות ביגוד, בלאי ציוד, קורס הכשרה והשתלמות הינה 2,500 שקל", ונקבע ש"העובד מסכים לכך כי עלות קורס ההכשרה ו/או קורס ההשתלמות תהיה על חשבונו ולא על חשבון החברה". לא די בכך שהחברה מבקשת לקזז 2,500 שקלים משכרה של התובעת, הרי שלתובעת לא ניתן שכר בגין ימי השתלמות ורענון ירי.

מזכירת איגוד עובדי השמירה בהסתדרות, סימה רמתי, קוראת לעובדי החברה לבדוק אם זכויותיהם מתממשות, ובמידה ולא, לפנות להסתדרות לקבלת סיוע. "היה צפוי כי חברת אבטחה שבבעלות אגודת סטודנטים תהיה מודעת יותר לזכויות העובדים הצעירים שמשלבים עבודה עם לימודים, אבל לא כך הוא. התופעה של פגיעה בזכויות העובדים בענף השמירה והאבטחה הינה רחבת היקף, וההסתדרות תפעל למגרה", אמרה רמתי.

מחברת גלש"ן נמסר כי הם אינם מעוניינים להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully