וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנין: הצעת החוק של ישראל ביתנו נאצית

יעל קישיק

30.10.2006 / 11:53

על פי ההצעה של ח"כ טרטמן, ח"כים שיתבטאו נגד קיומה של ישראל ויתמכו בארגון טרור יודחו. הח"כים הערביים: זו גזענות

דיון סוער בוועדת הכנסת בעקבות הצעת חוק לפיה חבר כנסת שיתמוך בארגון טרור, יתבטא נגד קיומה של מדינת ישראל ויסית לגזענות, יודח מבית המחוקקים ברוב של 80 חברי כנסת. חברי הכנסת הערביים טענו כי החוק גזעני, והקואליציה החליטה לתמוך בו רק מכיוון שיזמה אותו חברת הכנסת אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו).

על פי ההצעה, ישונה חוק יסוד: הכנסת כך שכל ההגבלות שחלות על רשימה המנסה להיכנס לכנסת, יחולו גם על חברי כנסת מכהנים. כיום, חוק יסוד: הכנסת בסעיף 7, מטיל מגבלות על התמודדות רשימה לכנסת, ובכלל זה הסעיפים שח"כ טרטמן מבקשת להחיל גם על תקופת הכהונה. בדברי ההצעה נכתב כי "חבר הכנסת אשר סבור כי לא היו בדבריו או במעשיו כאמור לעיל, יוכל לטעון כך בפני ועדת הכנסת, אשר ביכולתה יהיה למנוע העלאת עניינו של חבר הכנסת למליאה, אם מצאה כי הצדק עימו".

חברי הכנסת הערבים טענו עוד, כי החוק מכוון נגדם. לדבריהם של ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) ומוחמד ברכה (חד"ש) הצטרפו גם חברי הכנסת זהבה גלאון (מרצ-יחד) ודב חנין (חד"ש).

ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר כי עדיף שערביי ישראל יהיו מיוצגים בכנסת הזו בכבוד "ולא על ידי גורמים קיצוניים", לדבריו. בתגובה אמר לו ח"כ ברכה, כי הוא לא זה שיחליט עבור הבוחרים במה לבחור.

דב חנין השווה את החוק למצב בגרמניה הנאצית, ומתח ביקורת על השיטה של קבלת חוקים גזעניים בדרכים דמוקרטיות. ההשוואה הזו עוררה עליו את יו"ר הקואליציה אביגדור יצחקי, שטען נגדו: "עשיתי פי מאה ממך למען הערבים במדינת ישראל". גם יוזמת החוק טרטמן תקפה את חנין. ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי-מפדל) אמר כי ההשוואה של חנין מקוממת, וכי הדברים "דביליים" כהגדרתו.

יו"ר הכנסת דליה איציק ביקשה מח"כ טרטמן להסיר את ההצעה מסדר היום של הוועדה, אשר דנה בבקשה לדיון מזורז בהצעת החוק. איציק ביקשה ממנה להביא את החוק בהליך רגיל בכנסת.

לדברי איציק, החוק לא יעבור אף מבחן משפטי. לדבריה, כאשר הבוחרים מגיעים לקלפי, הם בוחרים רשימה והם יודעים בדיוק מה יש ברשימה הזו. לא ייכן שהכנסת תחליט שחבר כנסת לא ראוי בגלל ההתבטאויות שלו, לדבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully