וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: 80 הרוגים במתקפה אווירית על בי"ס

30.10.2006 / 10:43

לדברי הצבא, ההתקפה כוונה נגד מנהל בית הספר הנחשד בקשרים עם אל-קאעדה, ובעל עמדות פרו-טליבן. בהתקפה נהרגו גם ילדים קטנים

צבא פקיסטן תקף הבוקר מהאוויר מבנה בית ספר דתי המנוהל על ידי תומך טליבן, המבוקש על ידי השלטונות בגין מתן מסתור ללוחמי אל-קאעדה. מהירי נהרגו לפחות 80 בני אדם, אשר לדברי השלטונות היו פעילי טרור. מקורות מקומיים דיווחו, כי בשל מיקום ההתקפה, נהרגו גם ילדים.

לדברי הצבא הפקיסטני, בית הספר שימש כמחנה אימונים לחמושים. שלושה בני אדם שנכחו במקום בעת ההתקפה נלקחו לבית החולים, אך כל שאר יושביו נהרגו במקום. "לפי מקורות מקומיים, 80 בני אדם נהרגו בוודאות. המתחם נהרס לגמרי", אמר הקצין הפקיסטני שווקאת סולטן.

תושבי המקום סיפרו, כי מסוקי הצבא חגו מעל אזור בית הספר מהשעה 5 לפנות בוקר. סולטן אמר, כי אף מבוקש ידוע לא היה במתחם בעת ההתקפה. עם זאת, גורמים ביטחוניים חשפו, כי מנהל בית הספר מאולאנה ליאקתולה, נהרג בהתקפה.

אחד מצוותי העיתונות במקום דיווח כי "לא ניתן לזהות את הגופות. הן הושחתו ללא הכר. אברים וגפיים נאספים כעת על ידי המקומיים ביריעות בד". אחד העיתונאים הוסיף, כי בין ההרוגים ילדים קטנים, חלקם עוד לא בני 6.

המפלגה האיסלאמית הדומיננטית "ג'מעה א-איסלמי" גינתה את ההתקפה. מנהיג המפלגה קאזי חוסיין אחמד אמר כי ה"טבח של ליאקתולה ותלמידיו היה ברוטלי וברברי". בינואר האחרון, ליאקתולה נחשד בקיום קשרים עם איימן א-זוואהירי, מספר שתיים בארגון אל-קאעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully