וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמידים יזכרו את רבין בעזרת השירים

30.10.2006 / 14:34

בבתי הספר הופצה ערכה שכוללת תקליטור ובו שירים הקשורים לראש הממשלה המנוח וסרטים שהפיקו תלמידים, במטרה לעורר דיון

לקראת יום הזיכרון ה-11 לרצח יצחק רבין, הופצה בימים האחרונים בבתי הספר ערכת "ממחלוקות לשיח". בערכה אפשר למצוא את התקליטור "לקט מתוך רב חובל", הכולל 9 שירים, משירי הרעות ובאב אל-וואד, המזכירים את ימי הפלמ"ח, ועד "שיר לשלום", ששר רבין דקות ספורות לפני שנרצח.

"מעריב" מדווח, כי בתקליטור נוסף אפשר למצוא סרטים שהפיקו תלמידים יהודים וערבים, המבוסס על הקונפליקטים בחברה ונועדו לגרום לתלמידי ישראל להגיב ולעורר דיון. "אנחנו רוצים לגרות את כל האינטילגנציות של התלמידים, כדי להעמיק עד כמה שאפשר את ההבנה של חשיבות הנושא", אמרה יהודית זמיר, מנהלת המטה ליישום דו"ח שנהר-קרמניצר במשרד החינוך. "בשנה שעברה ובשנים שקדמו לה טיפלנו בנשא באמצעות מקורות אקדמיים ועיוניים, והשנה רצינו לעשות משהו שונה. זה לא שלא יהיה דיון אקדמי חינוכי, אבל זה נכון שתלמידים ילמדו בדרכים מגוונות".

במערכת החינוך מקווים שהתלמידים יחשבו לא רק על יום השנה לרצח רבין, אלא גם על משמעות רצח הנובע ממניעים אידיאולוגיים. "על פי רציונל התוכנית, המטרה העיקרית של הסרטים והפעולה הרב חושית שהם מעודדים, נועדו להעלות תחושות בקרב התלמידים, ומתוכן להגיע למסקנות אופרטיביות, כמו מהן ההשלכות החברתיות של המעשים העולים לדיון בסרטים ובתכני השירים" אמרה זמיר. "אך לצערנו, בחברה שמשנה כל יום את חוקי הדמוקרטיה, קיים ספק משמעותי אם ילדים יכולים לפתח משנה אחידה בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully