וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייתכן עיכוב במתן פסק דינו של סדאם

29.10.2006 / 22:15

התאריך המקורי בו היה אמור להינתן פסק דינו של העריץ נקבע ליומיים לפני הבחירות בארה"ב. העיכוב עשוי לפגוע ברפובליקנים

פסק הדין במשפטו של סדאם חוסיין, המואשם בפשעים נגד האנושות, עשוי להתעכב במספר ימים, כך הודיע היום התובע הראשי העיראקי. לעיכוב עשויות להיות השפעות מרחיקות לכת על הפוליטיקה האמריקאית שכן דחייה משמעה מתן פסק הדין לאחר הבחירות המתקרבות לבתי הקונגרס בארצות הברית.

לפי לוח הזמנים המקורי היה אמור בית המשפט, המגובה על-ידי ארצות הברית, לתת את פסק דינו בתיק סדאם חוסיין בתאריך ה-5 בנובמבר, יומיים לפני שייערכו הבחירות לסנאט ולקונגרס. בשני בתי הנבחרים הללו עלולה המפלגה הרפובליקנית של הנשיא ג'ורג' בוש לאבד את שליטתה.

התובע הראשי העיראקי, ג'אפאר אל-מוסאווי, אמר שבית המשפט העליון של עיראק עדיין עובד על פסק הדין. "נדע יום או יומיים לפני ישיבת בית המשפט האם הם מוכנים להכריז על פסק הדין", אמר מוסאווי.

במידה ויימצא אשם בהרג 148 מוסלמים שיעים בכפר דוג'איל בשנת 1982, יועלה סדאם לגרדום. בכתב האישום של הדיקטטור לשעבר, מופיעים גם סעיפים הנוגעים לביצוע רצח עם בסוף שנות ה-80 באוכלוסיה הכורדית בצפון עיראק.

לכל ברור כי פסק דין "אשם" לסדאם, עשוי לשפר את מצבה של המפלגה הרפובליקנית בבחירות. במידה ויינתן פסק דין שכזה ייזקף הדבר לזכות ההחלטה לצאת למלחמה בעיראק בשנת 2003. שגריר ארצות הברית בבגדד זלמאי חאליזד מכחיש כי לוושינגטון ישנה השפעה כלשהי על תזמון מתן פסק הדין, באמרו כי תפקידה של ארצו במשפט מוגבל ללוגיסטיקה ואבטחה בלבד. "לארצות הברית אין כל קשר לבחירת התאריך, ולא ידוע לנו האם השופטים כבר הגיעו לכלל החלטה במשפט או לא", אמר חליזאד בראיון לרשת ה-CNN.

החדשות על העיכוב האפשרי מגיעות, במקרה או שלא במקרה, לאחר שבוע בו הטיחו בכירים בממשל האמריקאי וראש הממשלה העיראקי נורי אל-מליקי ביקורות נוקבות אחד בשני. עוזריו של מליקי אמרו כי הוא זועם על הלחץ הכבד שמפעילה עליו וושינגטון בתקופה זו שלפני הבחירות, עם ירידת הפופולריות של מדיניות המלחמה בעיראק בקרב רוב אזרחי ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully