וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: נמשיך בפיתוח הגרעיני

29.10.2006 / 13:15

דובר משרד החוץ האירני אמר כי מדובר בפיתוח לצורכי ייצור חשמל והמשך ישיר של פעולות חוקיות שנעשות תחת פיקוח האו"ם

דובר משרד החוץ האירני הודיע כי טהרן תמשיך במחקר והפיתוח הגרעיני שלה. זאת לאחר שבשבוע שעבר הרחיבה אירן את יכולת העשרת האורניום שלה, מהלך המעלה חששות כבדים במערב. הפיתוח האחרון הוא רשת שנייה של 164 צנטריפוגות המשמשות להעשרת אורניום. בטהרן מתעקשים כי הם פועלים רק למען ייצור חשמל אך במערב חושדים בהם כי אין זה כך.

"אירן תמשיך בניסויים שלה" אמר דובר משרד החוץ האירני, מוחמד עלי חוסייני במסיבת עיתונאים השבוע. לדבריו, פקחים מהסוכנות לאנרגיה אטומית הבינלאומית ביקרו באירן בשבוע שעבר ודיווחו על התקדמות בניית רשת הצנטריפוגות השנייה. "לא מדובר באירוע חריג. מדובר בהמשך ישירות לפעילויות חוקיות שביצענו בעבר תחת פיקוח הסוכנות" אמר חוסייני.

מומחים טוענים כי האירנים נמצאים במרחק של 3 שנים לפחות עד שיהיה בידיהם אורניום מועשר ברמה של פיתוח פצצת אטום. מדינות אירופה כבר ניסחו הצעה להטלת סנקציות על אירן, לאחר שזו לא עמדה באולטימטום שהוצב לה להפסקת העשרת האורניום, אבל רוסיה, בעלת זכות וטו במועצת הביטחון של האו"ם, הביעה הסתייגויות מההצעה.

עלי לריג'אני, המתווך האירני בנושא גרעין, אמר כי יתכן ואירן תעצור את הפיקוח השוטף על מתקני הגרעין שלה במידה ויוטלו עליה הסנקציות. מוקדם יותר השנה אירן הודיעה שלא תסכים לביקורות פתע במתקניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully