וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: נפתח הסיבוב השני בבחירות לנשיאות

29.10.2006 / 12:56

מערכת בחירות דמוקרטית, לראשונה מזה 40 שנה במדינה. לאחר שנים של מלחמות אזרחים, יעמוד הנשיא המכהן מול סגנו למבחן הציבור

הסיבוב השני בבחירות לנשיאות בקונגו החל היום. המצביעים יבחרו את נשיאם בבחירות דמוקרטיות לראשונה מזה 40 שנה, לאחר שנים של מלחמה ושפיכות דמים. מול הנשיא המכהן ג'וזף קבילה מתמודד סגנו ז'אן פייר במבה.

קבילה הוא המועמד המוביל, אחרי שזכה ב-45 אחוזים מהקולות בסיבוב הראשון ביולי. במבה יריבו זכה רק ב-20 אחוזים. סוכנות הידיעות הצרפתית דווחה על תגובות אלימות ברחובות לאחר פרסום תוצאות הסיבוב הראשון. בהיתקלויות בין תומכים חמושים של שני המועמדים נהרגו 23 אנשים. שני המועמדים קראו אמש לאזרחי קונגו להצביע "ברוגע, סדר ונימוס".

בסיבוב השני הנשיא המכהן צפוי להתחזק על ידי קולות התומכים של מועמד נוסף אשר פרש מהמרוץ לאחר מפלה בסיבוב הראשון. קבילה, בן 35 הוא ראש המדינה הצעיר ביותר באפריקה, ניווט את המדינה לכיוון מערב אירופה לאחר ההתנקשות באביו, מנהיגה הקודם של קונגו ב-2001. כוחו האלקטורלי המסורתי מתבסס על תושבי חלקה המזרחי של קונגו.

במבה, בן 43, הנהיג בעבר קבוצת מורדים אשר לחמו נגד קבילה האב במלחמת האזרחים שזעזעה את המדינה מ-1998 עד 2003 . כיום הוא איש עסקים, עם שאיפות בתחום הסלולר, חברות תעופה וטלוויזיה. הוא נהנה מתמיכה רחבה בבירה קינשסה.

הקלפיות נפתחו הבוקר במחוז המזרחי של המדינה בשעה 6:00 ושעה מאוחר יותר במחוז המערבי. גשם סוחף שירד במשך שעות אחדות בבירה קינשסה מנע מרוב הקלפיות להיפתח בזמן. בקברה העיר השניה בגודלה בקונגו, חיכו מצביעים בסבלנות יותר משעתיים בכדי לממש את זכותם להצביע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully