וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מחפשת שותפים לאכיפת הסנקציות על צ' קוריאה

29.10.2006 / 12:10

שליח ארה"ב בנושא צפון קוריאה הגיע לאוסטרליה במטרה לגייס את עזרתה באכיפה לכשיתגבשו הסנקציות

ארה"ב מבקשת את עזרת אוסטרליה ביישום החלטת האו"ם להטיל סנקציות על צפון קוריאה. "זאת אחרי שיעובדו פרטי ההחלטה" אמר תת שרת החוץ של ארה"ב, כריסטופר היל. במסיבת עיתונאים שנערכה בסידני אמר היל, כי "לאור הקשיים במשימות שיטור במזרח אסיה, יש לפנות למדינות בעלות האמצעים לעשות זאת ואוסטרליה עונה לדרישות".

היל, שליח מיוחד של [[ארצות הברית]] בנושא צפון קוריאה, ייפגש במהלך ביקור הבזק שהוא עורך במדינה עם בכירים בממשל האוסטרלי וידון איתם באכיפת הסנקציות. בשבוע שעבר אמר שר ההגנה האוסטרלי, כי אוסטרליה מכינה עצמה לאספקת ספינות מלחמה כדי שיבדקו מטען ימי המגיע ויוצא מצפון קוריאה.

מועצת הביטחון של האו"ם החליטה להטיל סנקציות על צפון קוריאה לאחר שזו ביצעה ניסוי גרעיני בתחילת החודש. פרטי תוכנית הסנקציות טרם נקבעו. סין ודרום קוריאה תמכו בהטלת הסנקציות, אך ההתלהבות שככה בשל חשש שהתמוטטות כלכלית של קוריאה הצפונית תביא מיליוני פליטים לשתי המדינות. היל אמר כי מנגנוני אכיפת הסנקציות טרם עובדו, ולכן לא ניתן להתחיל ביישום את ההחלטה. היל גם אמר, שלסין משקל רב בנושא והחלטות בעניין יתקבלו רק לאחר התייעצות מלאה עם עמה.

טרם ידוע האם קוריאה הצפונית מתכננת לבצע ניסוי גרעיני נוסף. בתחילה הודיעה המדינה כי בכוונתה לבצע ניסוי נוסף, אך לאחר לחץ מכיוון סין הודיעו השלטונות ב[[פיונגאינג]] כי הם נסוגים מכוונתם. בתגובה לכך אמר היל, כי "היה זה רעיון גרוע לבצע ניסוי גרעיני. זה יהיה רעיון גרוע עוד יותר לבצע ניסוי גרעיני שני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully