וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: היום הסיבוב השני בבחירות לנשיאות

29.10.2006 / 10:10

הנשיא המכהן לולה דה סילבה זוכה ל-61% תמיכה בסקרים, וצפוי להביס את מועמד הימין אלקמין. עיקר התמיכה בדה סילבה - מהעניים

נשיא ברזיל השמאלני לואיס אינסיו לולה דה סילבה עומד בפני ניצחון בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות שייערך היום, כאשר בסקרי דעת קהל הוא מוביל ב-22 נקודות על פני יריבו ג'ראלדו אלקמין ממפלגת המרכז.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי שני סקרים שנערכו במדינה הראו כי הנשיא המכהן זוכה לתמיכה של 61% בקרב הבוחרים. זאת לעומת 39% שמקבל אלקמין, לשעבר מושל סאו פאולו, המועדף על קהילת המשקיעים ואנשי העסקים.

סקרים נוספים שנערכו בימים האחרונים הראו תוצאות דומות. התוצאות מצביעות על התאוששות לולה דה סילבה, ככל הנראה בשל ניסיונו בשלטון ועל ריבאונד לאחר הטענות על שחיתות שהופנו נגד מפלגתו בסיבוב הבחירות הקודם שנערך בתחילת החודש.

הנשיא המכהן זוכה לתמיכת העניים ב[[ברזיל]] לאחר שהפעיל תוכנית חברתית במסגרתה חולק כסף מזומן ליותר מ-11 מיליון משפחות נזקקות. לטובתו של דה סילבה, כבר בן 61, פועלת גם העובדה שהצליח לשקם את הכלכלה, להוריד את שיעורי האינפלציה, להגביר את הייצוא ולהכפיל את מלאי מטבע החוץ מאז שנכנס לתפקיד ב-2002.

מנגד, אלקמין בן ה-53 לא הציע שינויים רציניים במדיניות הקיימת, אך התעקש במהלך הקמפיין כי יש צורך להוריד את שיעור הריבית ואת המיסים, אשר לטענתו עוצרים את הצמיחה במדינה.

בצעד אחרון בקמפיין ערב לפני ההצבעה ערך דה סילבה צעדה בעיר התעשייתית סאו ברנרדו דה קמפו שבמדינת סאו פאולו, בה היה בעבר פועל מתכת. כאשר הוא מחייך ומנופף לתומכיו, אמר דה סילבה כי הוא סבור שהברזילאים לא יתייחסו להאשמות יריבו על שחיתות.

קרוב ל-126 אזרחי ברזיל יטילו היום פתקי הצבעה בקלפיות ברחבי המדינה. הממשל הבא יהיה בסיכון, משום שמפלגתו של דה סליבה אוחזת ב-83 מתוך 513 המושבים בפרלמנט התחתון וב-11 מושבים בלבד בסנאט מתוך 81 מושבים בסך הכל. למפלגתו של אלקמין 66 נציגים בפרלמנט התחתון ו-14 נציגים בסנאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully