וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על צביעות,טמטום וזיכרון קצר

רועי כ"ץ

29.10.2006 / 9:27

רועי כ"ץ ממליץ לנבחרים שלנו שלא לצאת בהצהרות שיסבכו אותם אחר כך עם המציאות

"אני חושב שאביגדור מאוד אינטליגנטי, פוליטיקאי מוצלח, איש ביצוע מעולה, יהודי חכם".

(יוסי ביילין על אביגדור ליברמן, "ידיעות אחרונות", פברואר 2006)

******

לפני שיוסי ביילין וזהבה גלאון טורחים לשגר מכתבים לחברי מפלגת העבודה בניסיון לשכנע אותם לסרב לשותפות הקואליציונית עם אביגדור ליברמן, כדאי להיזכר בארוחת הבוקר של יו"ר מר"צ עם הדמון שמחזיק, לטענת ח"כ גלאון, בכרטיס חבר במועדון המפוקפק של לה-פן והיידר. ביילין נהנה אז לזלול דג מטיאס עם ליברמן והשניים חלקו מחמאות אחד לשני מול העיתונאית נחמה דואק מידיעות אחרונות.

היום מנסים לשכנע אותנו גלאון וביילין שליברמן הוא סכנה למדינת ישראל וכורכים את שמו עם הגרועים שבמנהיגים הפשיסטיים באירופה. פעם הבאה, כדאי אולי לביילין לבחור פרטנר אחר לארוחת בוקר מתוקשרת היטב לפני הבחירות, או להמתין יותר בין בליעת המטיאס המשובח ובין פרסום הודעות תקיפות לעיתונות.

******

אופיר פינס מנסה לקדם במרכז מפלגת העבודה הצעה על פיה אין המפלגה יכולה להפנות עורף להתחייבויות אותן העניקה לבוחרים בתקופת הבחירות. פינס מנסה לגרום למפלגתו לעזוב את הקואליציה בטיעון שישיבה משותפת עם ליברמן בממשלה תהווה למעשה הפרת הבטחות שנתן לכאורה עמיר פרץ לבוחרים בזמן הקמפיין.

טוב יעשה פינס אם ייזכר ביצחק רבין שאמר, בעודו באופוזיציה, כי "לא יעלה על הדעת לרדת מרמת הגולן, אפילו בעת שלום" ושנתיים לאחר מכן כראש ממשלה החל במו"מ עם הסורים. אולי מישהו שמע את פינס וחבריו מגנים בזמן אמת את המהפך האידיאולוגי שעבר על אריאל שרון בדרך הקצרה מ"דין נצרים כדין ת"א" ועד עקירת כל מתנחלי גוש קטיף?

******

לאחר התנגדות נחרצת ומתמשכת החליט יובל דיסקין שמדינת ישראל אינה מתנגדת יותר לזכות ולרצון של רוצח ראש הממשלה לשכב עם אשתו. לא ברור מה השתנה פתאום בהערכת המצב של השב"כ בכל הנוגע לזכות ההתייחדות של יגאל עמיר אבל חשוב שדווקא בעקבות הדיון ציבורי הער יועילו בשב"כ להסביר את המהלך. יש מישהו בשירות הביטחון שחשב ברצינות כי משגל כזה או אחר בין עמיר לטרימבולבר יסכן את ביטחון האומה? יכול להיות שבשב"כ עדיין חשים מרירות בעקבות הכשל המבצעי בהגנה על ראש הממשלה וסוגרים קצת חשבונות מאוחרים עם עמיר?

הפרשה הזו עמוסה אמנם במציצנות פורנוגראפית אבל יש שאלות שעדיין חשוב לברר במדיניות ההפכפכה של שירות הביטחון.

******

לסיום, תרגיל קצר בפירוק קבוצות מורדים סוררות עבור הקורא עמיר פרץ. אופיר פינס מטפס על עץ גבוה בהתנגדות לקואליציה עם ליברמן. כשלון בהצבעה במרכז ושר התרבות יאלץ ככל הנראה להתפטר מחברות בממשלה. פנייה מהירה של היושב ראש לברוורמן להחליף את פינס תשרת את פרץ פעמיים. ראשית, המינוי יפצל מיד את המורדים ויחזיק את הפרופסור הממורמר לחיק החם של יו"ר המפלגה. הבונוס? סירוב מפתיע של ברוורמן לתפקיד ישחרר לתמיד את פרץ מההבטחה שלא קוימה למנות את חבר הכנסת הצעיר לשר בממשלתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully