וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז ימליץ היום לקצב להשעות עצמו

29.10.2006 / 8:34

היועמ"ש יחשוף לראשונה עמדה פומבית בנושא, לפיה מוטב שהנשיא יכריז כבר עכשיו על נבצרות. גורמים במשטרה: הדבר יסייע לחקירה

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ימסור היום לבג"צ את חוות דעתו בנושא המשך כהונתו של הנשיא משה קצב בתפקידו. מזוז צפוי להמליץ לנשיא משה קצב להשעות את עצמו כבר עכשיו, או להימנע מלהעניק חנינות ולהשביע שופטים.

המלצתו של היועץ המשפטי כלולות בעמדת המדינה שתימסר היום לבג"ץ, בעקבות עתירה שהגיש עו"ד יוסי פוקס בשאלה האם על הנשיא להתפטר או לפחות להשעות את עצמו בעקבות המלצת המשטרה נגדו. בשבוע שעבר הורה השופט דוד חשין לקצב ולמזוז להציג את עמדתם בנושא. מדובר בפעם הראשונה שהיועץ המשפטי לממשלה יביע עמדה פומבית בנושא.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי מזוז צפוי להסביר לשופטים שמוטב שהנשיא יכריז כבר עכשיו על נבצרות מלמלא את תפקידו, עד גמר ההליכים המשפטיים.

גורמים בצוות החקירה המשטרתי ובפרקליטות מחוז ירושלים אמרו, כי להשעייתו של הנשיא יהיה ערך מעשי: לדבריהם כל עוד הנשיא מכהן, עדים העובדים בבית הנשיא, ונחשבים לעדים חשובים בתיק, חוששים לגורלם כל עוד הנשיא הוא המעסיק שלהם. הדבר מקשה על המשך החקירה. כמו כן, המשטרה חושדת שקצב שיבש חקירה וביקש מעובדים לספר לו על שיחותיהם עם החוקרים.

בתשובת המדינה ידגיש מזוז, כי הכנסת בלבד היא שיכולה להדיח את הנשיא, או לחייב אותו להשעות עצמו מהתפקיד.

פרקליטו של הנשיא עו"ד ציון אמיר הודיע, כי הנשיא ישעה עצמו אם וכאשר יוגש כתב אישום, אולם על ההערכה מזוז מעדיף שלא לחכות עד אז. זאת משום שכתב אישום יוגש, אם יוגש, רק בעוד ארבעה חמישה חודשים – ארבעה חודשים בלבד לפני שכהונת הנשיא תסתיים ממילא.

היועץ צפוי להחליט אם להגיש כתב אישום כבר בתוך חודש, אך אז תינתן לפרקליטי הנשיא ארכה להיערך לשימוע בעניינו. שימוע זה ייערך רק בעוד מספר חודשים, ורק אחריו יוחלט סופית האם להגיש כתב אישום ובאילו סעיפים.

בסביבתו של הנשיא קצב החליטו לאחר התלבטות לא להשיב לבג"ץ. זאת לאור סעיף 13 ל[[חוק יסוד נשיא המדינה]], האומר כי "לא ייתן הנשיא דין בפני כל בית דין בשל דבר הקשור בתפקידיו או סמכויותיו". על פי פרשנות עורכי הדין של הנשיא, קצב כלל אינו מחוייב להשיב לבג"ץ. גורמים בבית הנשיא אמרו כי עד היום דחה בג"ץ על הסף כל עתירה שהוגשה אליו בעניין הנשיא, בשל חיסיון של הנשיא בפני בתי המשפט. היום יחליטו פרקליטי הנשיא האם להשיב לעתירה לאחר שיעיינו בתגובתו של מזוז.

בתוך כך, ייאלץ הנשיא לעמוד בפני מעמד מביך נוסף השבוע, בטקס הזיכרון הממלכתי ל[[יצחק רבין]] שצפוי להיערך במעונו ביום רביעי.

מקורבים למשפחת רבין אמרו הבוקר לגלי-צה"ל, כי היו מעדיפים שקצב פשוט לא יגיע לאירוע. מבית-הנשיא נמסר בתגובה כי משפחת רבין אישרה את הגעתה וכי הטקס יתקיים כמתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully