וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח חדש מזהיר מפני אסון סביבתי באפריקה

29.10.2006 / 6:52

מהדו"ח עולה שהשלכות חמורות של התחממות כדור הארץ כבר ניכרות ביבשת אפריקה מוכת העוני והבצורות באופן חמור בהרבה משאר העולם

יבשת אפריקה תעמוד בפני אסון עקב התחממות כדור הארץ, אלא אם כן הקהילה הבינלאומית תנקוט צעדים על מנת למנוע זאת, כך הזהירו נציגי הקואליציה לסביבה ופיתוח בבריטניה.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי בדו"ח שפירסמה הקואליציה נאמר שאפריקה, שמאז ומעולם התאפיינה באקלים בלתי צפוי, היא היבשת החשופה ביותר לשינויים במזג האוויר עקב התחממות כדור הארץ והיא גם היבשת בעלת היכולת הפחותה ביותר להסתגל לשינויים אלה. דאנקן גרין, ראש צוות המחקר, אמר כי "דיונים בנוגע לשינוי שחל באקלים העולמי מתייחסים אל ההתחממות הגלובלית כאיום עתידי, אך השינויים באקלים כבר קורים כעת והם משפיעים על בני אדם ברחבי העולם, בעיקר על עניים באפריקה ובאזורים טרופיים ולא על דובי קוטב כפי שאנשים נוהגים לחשוב".

גרין ציין שאוכלוסיות באפריקה נאבקות כל הזמן על הישרדותן מול אסונות טבע כמו בצורות שתכיפותן הולכת וגוברת, שטפונות והוריקנים. הוא הדגיש כי "הדו"ח שלנו חשוב כי הוא בוחן את השפעות ההתחממות בהווה ואת המאמצים שעניי אפריקה עושים כדי להסתגל לשינויים האקלים, ובנוסף את מה ששאר העולם יכול לעשות כדי לסייע למאמצים אלה". הדו"ח ששמו "אפריקה עולה בלהבות 2" מבוסס על נתונים מהמחקרים העדכניים ביותר שנעשו באפריקה.

מהנתונים עולה כי הטמפרטורה הממוצעת באפריקה היום גבוהה יותר בחצי מעלה מכפי שהייתה לפני מאה שנה. לפי נתוני המרכז לחקר שינויי האקלים בבריטניה העליה בטמפרטורות באזורים רבים באפריקה תהיה כמעט כפולה מהעליה הממוצעת בטמפרטורות בכלל כדור הארץ, ובנוסף, במרכז חוזים שהבצורות הפוקדות את היבשת השחורה ילכו ויתגברו באופן קטסטרופלי.

פרסומו של הדו"ח נועד להגביר את המודעות למצב הקשה השורר באפריקה ולעתיד הקשה אף יותר שצפוי לה, לקראת ועידת האו"ם שתתקיים ביום שני בניירובי ותעסוק בנושא שינויי האקלים והשלכותיהם הכלכליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully