וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות מאיים: שביתה עוד שבועיים

28.10.2006 / 19:03

במכתב למשרדי האוצר והפנים טוען עופר עיני כי הסכמי התשלומים לרשויות המקומיות טרם נחתמו והלנת שכר עדיין מתבצעת

יו"ר ההסתדרות עופר עיני מאיים במכתב ששלח בסוף השבוע לשר האוצר אברהם הירשזון ולשר הפנים רוני בר-און, כי אם לא יכבדו המשרדים הנ"ל את הסכמי התשלומים לרשויות המקומיות בתוך שבועיים, ישבית את המשק. לדבריו, "עד למועד זה טרם נחתם סיכום הדברים בעניין המתווה לפתרון החובות הגדולים לקופות ולקרנות ושוב נוצרים חובות שכר לעובדים ברשויות מקומיות רבות". העתקים מהמכתב נשלחו גם לראש המממשלה אהוד אולמרט ולבכירים נוספים.

על פי נתוני ההסתדרות מועצות מקומיות רבות, רובן במגזר הערבי, שהיו אמורות לקבל עד ערב ראש השנה חובות שכר בגובה שלוש משכורות על פי ההסכם, לא קיבלו את הסכום במלואו. יתרה מכך, טוענים בהסתדרות שברשויות שקיבלו את חובות השכר, נוצרה הלנת שכר חדשה כיוון שהעובדים לא קיבלו את משכורת ספטמבר.

עיני כותב כי "ההסתדרות בראשותי הסכימה ביולי לדחות יישום סכסוך עבודה כללי במשק, בתנאי שעד לסוף חודש ספטמבר 2006, יסוכם וייחתם סיכום הדברים שעניינו המתווה לפתרון הסדרת תשלום החובות לקופות ולקרנות של כל העובדים בשלטון המקומי. לצערי, עד למועד זה, סוף חודש אוקטובר 2006, לא סוכם המתווה כלל." עיני הוסיף כי הוא רואה את תפקידו המרכזי במיגור התופעה של אי-תשלום על ביצוע עבודה, ויעשה כל שנדרש על מנת למצוא פתרון לבעיה. הוא הדגיש כי אינו שש לשביתות ולעיצומים, אך המצב החמור מחייב אותו לצעדים קשים.

בקול ישראל דוו כי ממשרד האוצר נמסר בתגובה שהצדדים נמצאים במשא ומתן שניתן וכדאי להאיץ, ואין צורך באיומי השבתה של המשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully