וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזון עם ערך גליקמי נמוך עוזר לנשים להישאר רזות

28.10.2006 / 15:40

לפי מחקר חדש, הימנעות מפחמימות ואכילת מזונות עתירי סיבים תעזור לנשים להימנע מהשמנה גם בבגרותן. על גברים היא לא משפיעה

מחקר חדש שנערך בדנמרק, מצא כי נשים במשקל ממוצע שהרבו לאכול מזונות עם ערך גליקמי גבוה, העלו משקל רב יותר, מנשים שאכלו במסגרת הדיאטה שלהן מזונות עם ערך גליקמי נמוך. המחקר, שנערך על ידי ד"ר הל הר-ברון ועמיתיו מבית החולים האוניברסיטאי בקופנהגן, בחן את השפעת המזונות לאורך שש שנים.

ערך גליקמי מהווה אמצעי מדידה להשפעת מזון מסוים על מהירות עליית רמת הסוכרים בדם. מזונות בעלי סוכרים מעודנים ועמילנים פשוטים, כגון ממתקים ולחם לבן, הם בעלי ערך גליקמי גבוה, בעוד שמזונות שמכילים פחמימות מורכבות יותר ועתירי סיבים, כמו ירקות וחיטה מלאה, הם בעלי ערך גליקמי נמוך.

ד"ר הר-ברון ועמיתיו טוענים, כי באופן תיאורטי, מזון בעל ערך גליקמי גבוה, עלול לגרום לאדם להרגיש תחושת רעב מהר יותר ובעקבות כך להביא לאכילה מופרזת.

בכדי לבדוק את מידת ההשפעה של הדיאטה על המשקל לאורך זמן, בדקו החוקרים 376 נשים וגברים בגילאים 35 עד 65, ששקלו משקל המוגדר נורמלי לגילם, וחזרו ובדקו אותם כשש שנים לאחר מכן. החוקרים מצאו, כי השפעת המזונות בעלי הערך הגליקמי הנמוך היתה גדולה יותר בקרב נשים שאינן פעילות גופנית, אך לא השפיעה כלל על גברים.

ד"ר מארק פרירה מאוניברסיטת מיניסוטה שבאינדיאנפוליס, אמר כי דרושים מחקרים גדולים יותר, שיערכו למשך תקופות זמן ארוכות יותר, בכדי להוכיח כיצד משפיעה דיאטה עם ערך גליקמי נמוך על השמירה על המשקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully