וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגברת הירוקה לוגמת אספרסו

בועז סיטי, עכבר צומת השרון

28.10.2006 / 13:43

משק ברזילי במושב ירקונה מגיש אוכל אורגני יצירתי וטעים באווירת כפר לא מפונפנת. גם אם אתם לא בעלי אופי ירוק, אתם עשויים להיות מופתעים לטובה

אתה כזה בור", הקפיצה אותי הגברת הירוקה בצעקה חרישית. התמתחתי בכסאי, שפשפתי את עיניי הטרוטות, הבטתי אל תוך עיניה האפורות-כחולות הזועמות במבט מבולבל משהו. "מתי בפעם האחרונה ששאלת את עצמך מה אתה יכול לעשות למען הסביבה ולא מה הסביבה יכולה לעשות למענך?". מצטער גברת, אבל בשלוש אחר הצהריים על בטן ריקה ומקרקרת קצת קשה לי עם הרעיון לחכות מספר דו ספרתי של דקות למנה העיקרית ואיכות הסביבה ממש לא מטרידה אותי כרגע. "נו, אבל מה עם האוכל?", התעקשתי. "כל כלב בא יומו", היא הזכירה לי.

אתם מבינים, הגברת הירוקה היא לא בחורה רגילה, לא מה שאני ואתם למדנו להכיר כפורטרט לצפונית הישראלית הטיפוסית של פיתוח. בעצם היא האנטיתזה שלה. פעילה ותיקה למען איכות הסביבה, השתתפה בהפגנות נגד התעללות בבעלי חיים עוד כשהיתה בת שש, מצביעה אדוקה לירוקים עוד מלפני שהיא זוכרת את עצמה, ומדי שבוע טורחת לעשות את הדרך הארוכה מביתה נטול המותגים עד לירקונה (ליד הוד השרון), לבית הקפה-מסעדה, "משק ברזילי", כדי לממש את הקיק החדש ברפרטואר השגעוני שלה: אוכל אורגני.

אורגני? כן, כן, רבותיי, שמעתם נכון, אורגני 100 אחוז ואני איתה. כל הדרך בייבי. למה שמישהו יעשה לעצמו כזה דבר אכזרי? גם אני עדיין תוהה, אבל מצאתי את עצמי בפאטיו חיצוני מקסים בחינניותו, לוגם לי מאספרסו אורגני לגמרי (שמונה שקלים) ודווקא נהנה מכל לגימה. פולי הקפה, מתגאים שם במשק, לא עברו תהליכים כימיים שונים ומשונים, זה האורגינל שבאורגינל. הכי נקי שיש. הטעם שיגעון, המרקם תענוג והתוצאה אורגנית, אבל בצורה חיובית שכזו.

תה גן עדן, קולה תחפשו במקום אחר

הירוקה ויתרה על הקפה, היא דווקא יותר בקטע של תה קר (12 שקל). בכל לגימה, טענה בהתלהבות, הרגישה גן עדן. טרי. נקי. איכותי. כבשים, ארנבים, גינות ירק, אוכל טוב, אווירה פסטורלית, קפה משובח, תה מרענן, את כל זה ועוד תוכלו למצוא במשק ברזילי. מה לא תמצאו, למשל? קולה. או ליתר דיוק, כל דבר מוגז או וואטאבר. האמת, זה לקח את הגימיק טיפה רחוק מדי בשבילי, אבל כשניסיתי להתלונן הגברת הירוקה דאגה להשתיק אותי עם לימונדה סחוטה טרייה. אני אוהב סחוט טרי אז שתקתי.

התפריט אמנם היה מעט חסר, אחרי שנחשול של בני אדם חיסל חצי ממנו בהפסקת צהריים ולמרות מחסור במנות הדגל של המקום, העסקית (49 שקל) של ברזילי בהחלט שווה את המתנה של 20 דקות. לפתיחה ניגבנו חומוס. ולא סתם חומוס, אלא אחד אורגני ומפתיע, עם טעם חדשני ושונה. המשק מתגאה במנות יצירתיות, מיוחדות, ובריאות לחלוטין שספק אם תמצאו בבתי קפה אחרים. אני הימרתי, למשל, על נודלס תאילנדי עם קוביות טופו. הנודלס הפתיע והטופו לא הפריע.

היא הלכה על מנה סולידית יותר - קציצות טופו גזר וג'ינג'ר. את הטופו היא ציינה לטובה, וקציצות הגזר היו לטענתה הברקה. תור הקינוח להיטרף. ולמרות שפיקפקתי בקינוח האורגני שאנחנו צפויים לקבל, משק ברזילי קינח לנו את הצהריים עם פאי תפוחים וצימוקים ונגיעות טחינה (25 שקל). דלישס. תפוחים טריים, צימוקים מתוקים ומעל הכל בסיס הטחינה היה פשוט גאוני.

סיכום: אני מודה שהגימיק טיפה הארדקור, אבל האווירה, האוכל היצירתי והבריא, הקפה המשובח ואפילו דברים קטנים כמו העיצוב הפשטני אבל הכובש, מצריכים לפחות ביקור אחד במקום כדי לדעת שזה לא הקטע שלכם. אני הופתעתי בגדול. ת'אמבס אפ.

'משק ברזילי', בכניסה למושב ירקונה, דרך הכניסה הדרומית להוד השרון. טל': 09-7453935. פתוח: א' - ה' 8:00 עד 24:00, ו' 8:00 עד 17:00, שבת - סגור.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully