וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גלאון: לה-פן והיידר צמחונים ליד ליברמן

28.10.2006 / 13:06

יו"ר סיעת מרצ פנתה במכתב לחברי מרכז העבודה, בו היא קוראת להם להתנגד לצירוף "המתנחל מהימין הקיצוני ומפלגתו הפשיסטית"

חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) פנתה היום במכתב לחברי מרכז מפלגת העבודה, בו היא קוראת להם להתנגד לצירופו של אביגדור ליברמן ומפלגת ישראל ביתנו לממשלה. במכתבה, מכנה גלאון את ליברמן "הפוליטיקאי הכהניסטי ביותר בארץ", וקוראת לחברי מרכז העבודה, שיכריעו בעניין ביום שני, שלא להסכים לשבת איתו בממשלה.

לדבריה, ליברמן הוא "המתנחל מהימין הקיצוני, ומפלגתו, חברים במועדון המפוקפק של מפלגות ימין קיצוני בעלות מאפיינים פופוליסטיים-פשיסטיים. לה-פן בצרפת והיידר באוסטריה הם צמחונים לידו". ברוח זו, מבהירה גלאון במכתבה, כי הצטרפותו של ליברמן לממשלה היא "סכנה לעתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

יו"ר סיעת מרצ טוענת כי הצבעה בעד צירופו של ליברמן היא "מתן יד להשחתה מוסרית וערכית של מדינת ישראל". זאת, משום שלדבריה "ליברמן הוא אביר טרנספר אזרחי ישראל הערבים, שמטיף לשנאת זרים, ולפגיעה בזכויות-אדם. מי שמזלזל בדמוקרטיה ומציע הישענות על פתרונות כוחניים ופשטניים, יגרום להשחרת מדינת-ישראל בעולם, ויאפשר הלבנת מפלגות אנטישמיות ופשיסטיות בעולם".

גלאון קוראת לחברי מרכז העבודה "לא לתת לגיטימציה לאיש הבלתי מרוסן והבלתי אחראי הזה, ולגורמים המחזיקים בתפיסה אנטי-דמוקרטית אפלה ומסוכנת", ומוסיפה כי "ממשלה עם ליברמן היא ממשלה בלי אופק מדיני ובלי חזון חברתי , אין בה הבטחה ואין בה תקווה לאזרחי המדינה ותושביה". בסיום המכתב, אומרת גלאון כי יש בידי חברי מרכז העבודה "למנוע את עלייתה של הדמוקרטיה הישראלית למסלול של כרוניקה של מוות ידוע מראש".

כתבת "הארץ" מזל מועלם:

ובתוך כך, הודיעה היום המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה, כי אספה די חתימות כדי לקיים הצבעה חשאית על הצעת היו"ר עמיר פרץ להישאר בקואליציה למרות צירופה של ישראל ביתנו. השר בנימין בן אליעזר, המצדד בהישארות בקואליציה, נועד היום עם חברי מרכז מהמגזר הערבי כדי לשכנעם לתמוך בעמדתו. הוא אמר להם כי יציאת העבודה מהממשלה תהיה התאבדות פוליטית ותפגע גם במגזר הערבי משום שרק שרי העבודה מסייעים לו במסדרונות השלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully