וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת חריפה נגד ההחלטה להוריד הקו האדום בכנרת

תמר נהרי

8.8.2001 / 21:23

הארגונים הירוקים שוקלים לפנות לבג"ץ נגד החלטת נציב המים להמשיך השאיבה מהכנרת; "הורדה נוספת של המפלס מסכנת את מדינת ישראל"; טוענים כי להחלטה לא קדם דיון מקצועי

ארגוני איכות הסביבה מותחים ביקורת קשה כלפי ההחלטה להוריד את הקו האדום בכנרת למינוס 215.50 מטר - ולהמשיך השאיבה במהלך הקיץ הקרוב. בתחילת השבוע פנה מנכ"ל החברה להגנת הטבע, מיקי ליפשיץ, לנציב המים בטענה כי "מדובר בהחלטה בלתי סבירה לחלוטין החושפת את האגם לאפשרות הרעה מכל: פגיעה בלתי הפיכה ביציבותו האקולוגית".

היום הודיעה אגודת "אדם טבע ודין" כי היא שוקלת פניה לבג"ץ שיאסור הורדת המפלס, וזאת לאחר ש"גילתה לתדהמתה כי לא נערך שום דיון מקצועי בטרם התקבלה ההחלטה בשל העדרותם מהארץ של חלק מהגורמים המקצועיים". בנציבות המים דוחים את טענת "אדם טבע ודין".

"להביא לקיצוצי הצריכה הנדרשים במגזרים השונים"

ליפשיץ טען במכתבו לנציב המים: "אנו רואים החלטה זו כבלתי סבירה בעליל, ומבקשים ממך לבטלה ולהביא במקומה לקיצוצי הצריכה הנדרשים במגזרים השונים. סיכום הסיכונים הללו, הכולל חוות דעת מומחים שונים, נשלח אליך במכתב מטעמם של יו"ר צוות היגוי ניטור הכנרת, פרופ' אורי שמיר, ממונה ניטור כנרת, ד"ר דורון מרקל, וחבר צוות היגוי הניטור, ד"ר בועז לזר". במכתב זה מוזכרת גם פנייתו של פרופ' שמיר לשר התשתיות 'בבקשה שלא להיכנע ללחץ הצרכנים ולמנוע ירידה נוספת במפלס'.

לטענת אדם טבע ודין, אחדים מבין אותם מומחים המוזכרים במכתב של ליפשיץ, לא נמצאו בארץ בעת קבלת ההחלטה. ביניהם: שמואל קסלר, פרופסור אורי שמיר, ד"ר דורון מרקל ושרה אלחנני, מנהלת המחלקה למשאבי מים בשירות ההידרולוגי. בעקבות זאת מסרה אדם טבע ודין, כי "בלית ברירה נאלץ לפנות לבג"ץ כדי שיאסור על הורדת המפלס. נראה לנו שגם הנציב לא יתנגד לכך לאור עמדתו המקצועית הגורסת שהורדה נוספת של המפלס מסכנת את הכנרת ואת מדינת ישראל".

הדוברת היוצאת של נציבות המים, יעל שהם, מסרה בתגובה, כי "ההחלטה התקבלה לאחר דיון בהשתתפות בכירים בנציבות המים ובמקורות, לאחר שזו היתה כוונתו של שר התשתיות. ההחלטה התקבלה מתוך שקילת כל הגורמים ההידרולוגים ומתוך חוסר בררה – כפי שהודגש בהודעת נציב המים לאחר שהמלצותיו לקיצוצים דראסטיים לא התקבלו. האלטרנטיבה להורדת הקו האדום, שאיבת יתר מאקוויפר ההר עלולה היתה להביא להשחתתו המוחלטת כמקור מים, ומשום כך לא היו בררות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully