וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סט. לואיס זכתה בוורלד סירייס

28.10.2006 / 5:21

הקרדינלס רשמו אליפות עשירית בהיסטוריה, עם ניצחון 2:4 על דטרויט ו-1:4 בסדרה, בזכות משחק מצוין של ג'ף וויבר. אקשטיין MVP

סט. לואיס קרדינלס היא אלופת ארה"ב (או כמו שהאמריקאים מכנים זאת: "אלופת העולם") בבייסבול לשנת 2006. הקרדינלס ניצחו לפנות בוקר שבת את דטרויט טייגרס 2:4 ו-1:4 בסיכום הסדרה.

ג'ף וויבר, האיש שנבחר על ידי דטרויט עצמה בדראפט של 1998, היה האס שלה לתקופה קצרה והועבר לניו יורק יאנקיז בטרייד משולש שכמעט הרס לו את הקריירה ב-2002, היה גיבור המשחק ואולי גם הפלייאוף של הקרדינלס. סט. לואיס צירפה אותו במהלך העונה בטרייד עם הלוס אנג'לס איינג'לס, ומאז האיש היה כיבוי אורות. המאזן שלו בלילה הגדול הזה: שמונה אינינגים, רק ארבע חבטות ותשעה סטרייקאאוטים. מרשים מאוד למגיש שהיה שבר כלי עד לפני פחות משלושה חודשים.

כל כך הרבה גיבורים היו לה, לסט. לואיס, בפלייאוף הזה. ידאייר מולינה, ששוב סיפק את הסחורה, דייויד אקשטיין, השורטסטופ שפשוט אי אפשר להוציא, סקוט רולן, שסופסל במשחק מספר 2 נגד המטס ומאז לא הפסיק לתת את התמורה, ומעל לכל, אולי אפילו מעל לוויבר, אדם ויינרייט. אותו מגיש שהגיע בכלל כפותח והפך לקלוזר בעל כורחו בעקבות הפציעה של ג'ייסון איזרינגהאוזן, הסוגר הרגיל של הקבוצה. ויינרייט, מנצח משחק מספר 4, השיג את השמירה הראשונה שלו בסדרה אבל הרביעית בפלייאוף הזה, והיה כל דבר שמייצג אמינות.

אז הסט. לואיס קרדינלס הם אלופי העולם לשנת 2006, והפכו לקבוצה שזוכה בתואר עם המאזן הגרוע בהיסטוריה בעונה הרגילה (83 נצחונות בלבד לעומת 78 הפסדים). הקבוצה הקודמת, אגב, שהייתה רשומה היא מינסוטה טווינס של 1987 (77:85). ועם כל הנאמר, השורה התחתונה היא שקובעת. ובשורה התחתונה, סט. לואיס היא האלופה. אקשטיין זכה בתואר ה-MVP של הסדרה.

סט. לואיס - דטרויט 2:4 (1:4 לסט. לואיס, שזכתה בוורלד סירייס)

מנצח: ג'ף וויבר; מפסיד: ג'סטין ורלאנדר; שמירה: אדם ויינרייט

שום סיפור אחר לא יכול להיות כאן מלבד שתי המלים "ג'ף וויבר". אותו ג'ף וויבר שצנח בברונקס, תרתי משמע, ב-2002, ומאז נדד כשבר כלי מקבוצה לקבוצה. אותו מגיש שהלוס אנג'לס איינג'לס ויתרו עליו באמצע העונה. אותו מגיש שטוד ג'ונס מדטרויט אמר עליו לפני תחילת הסדרה ש"הטייגרס לא מתגעגעים אליו". ג'ף וויבר.

שמונה אינינגים, ארבע חבטות, תשעה סטרייקאאוטים, הופעה גדולה אחת. זה מה שעשה המגיש של סט. לואיס לשחקני דטרויט טייגרס במהלך הלילה שבין שישי לשבת. הוא היה בלתי עציר, ולמעט שגיאה אחת, הומראן לשון קייסי, אי אפשר היה לגעת בו. פשוט הופעה מחשמלת.

זה לא היה משחק יפה. אפילו מכוער. דטרויט עשתה הכל במשחק הזה ובסדרה כולה כדי לתת את האליפות לסט. לואיס. שגיאות מביכות, הגנה רעה, בולפן רעוע, כל הדברים הרעים שהיו צריכים לקרות, קרו. לא בטוח שהאירוע ההוא עם השרף בידו של קני רוג'רס במשחק מספר 2 היה זה שהשפיע, אבל ההלם התקשורתי עשה את שלו - הטייגרס, מלבד שון קייסי המצוין, לא הופיעו למשחקים 3 עד 5.

המשחק נפתח כשג'סטין ורלאנדר, המגיש הצעיר של דטרויט, סובל מפיק ברכיים ויוצא במזל מסיטואציה מביכה באינינג הראשון. מהשני הוא כבר לא יצא בזול. דייויד אקשטיין חבט לבסיס השלישי, ברנדון אינג' אסף מצוין את הכדור אבל כמו שקורה בכל הסדרה, זרק אותו הרבה מעבר לבסיס הראשון, וידאייר מולינה רשם ריצה ראשונה - 0:1 לסט. לואיס.

הטייגרס היו המומים. כולם היו אחוזי תזזית על הצלחת. סליחה, כמעט כולם. באינינג הרביעי עלה מגליו אורדונייז לבסיס השני אחרי שכריס דאנקן (נורא ואיום) שמט כדור פשוט, ואחריו ירה שון קייסי פצצה לימין - 1:2 לדטרויט.

שינוי מומנטום? נסו יותר נכון "הרס עצמי". בתחתית האינינג אסף ורלאנדר כדור פשוט של וויבר ובמקום למסור בפשטות העיף את הכדור אל מעבר לבסיס השלישי. מולינה שוב נכנס הביתה, ואחר כך פסל דייויד אקשטיין, לא לפני שסו טאגוצ'י נכנס גם הוא - 2:3.

דטרויט נראתה שבורה. החובטים שלה, ובמיוחד קרטיס גרנדרסון (2 מ-21 בסדרה) חבטו על כל דבר שזז ופסלו מהר. וויבר המשיך לטרוף את הקלפים ולעשות ככל העולה על רוחו. באינינג השביעי השיגו הקרדינלס את ריצת הביטוח החשובה כל כך, כשסקוט רולן הכניס את אקשטיין בסינגל הביתה - 2:4. וויבר המשיך עוד אינינג, ולתשיעי עלה אדם ויינרייט. הוא נתקל בקשיים, העלה שני שחקנים על הבסיסים אבל פסל את ברנדון אינג' בסטרייקאאוט וקבע את מה שאוהדי סט. לואיס ייחלו לו במשך 24 שנים - אליפות העולם בבייסבול. מזל טוב!

תמה לה העונה. וואלה! בייסבול תסכם את הפלייאוף בימים הקרובים, ובמהלך הפגרה תעביר דיווחים על האירועים המשמעותיים בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully