וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אי.סי.איי מאבדת עוד 1%

עומרי כהן

27.10.2006 / 17:55

אי.סי.איי נפלה ב-15% ביומיים. רדוויז'ן מאבדת עוד 4.5% בהמשך לירידה אתמול. נאסד"ק נחלש ב-0.4%

שוק המניות האמריקאי המשיך להציג חוסן גם בשבוע המסחר הנוכחי. מתחילת השבוע ועד אתמול עלה מדד S&P 500 ב-1.5% והוא אמור להשלים היום שבוע חיובי חמישי ברציפות, אם לא יסבול השוק לפתע ממימושי רווחים חריפים. לפי שעה, נרשמות בשוק ירידות שערים, כשברקע נתוני צמיחה חלשים מהצפוי ואכזבה מתחזיותיה של ענקית התוכנה, מיקרוסופט. מדד נאסד"ק יורד ב-0.4%, מדד דאו ג'ונס מאבד 0.4% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.5%. בשוק הסולידי נמשכות עליות השערים והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים יורדת ב-0.048% ל-4.673%.


בימים האחרונים נפתחת המסחר לא פעם במגמה מעורבת, עם נטייה לירידות שערים, אולם בהמשך גוברים הקונים על המוכרים והמדדים סוגרים יום נוסף של עליות. מאפיינים אלו מצביעים באופן ברור כי שוק המניות האמריקאי חזק ביותר בחודשים האחרונים. באמצע יולי התחלפה בארה"ב המגמה ומדד S&P 500 החל לטפס בקצב של כ-6.5% בחודשיים. במחצית השנייה של ספטמבר אף התחזקה המגמה וכעת נע המדד כלפי מעלה בקצב של 4% בחודש. כך, שמאז תחילת הראלי, זינק המדד הרחב לבחינת ביצועי שוק המניות האמריקאי ב-11.3%, והוא גבוה באותו שיעור מרמתו בסוף דצמבר אשתקד.

חברת התוכנה הגדולה בעולם, מיקרוסופט, עלתה על התחזיות המוקדמות ברבעון שהסתיים בסוף ספטמבר, עם גידול של 11% בהכנסות ל-10.81 מיליארד דולר ורווח נקי שצמח בשיעור זהה ל-3.48 מיליארד דולר. במיקרוסופט ציינו את הגידול במכירת התוכנות ואת העלייה בביקוש למוצריה בתחום משחקי הוידיאו, כסיבות למכירות החזקות. אולם מנגד נרשמה אכזבה בשוק מתחזית החברה לרבעון שיסתיים בסוף דצמבר, אשר כללה הכנסות צפויות של 12.4-11.8 מיליארד דולר, לעומת התחזית הממוצעת של האנליסטים להכנסות גבוהות יותר של 13.4 מיליארד דולר. בתגובה לנתונים יורדת מניית מיקרוסופט (סימול: MSFT) ב-0.9%.

עוד לפני פתיחת המסחר פורסם שיעור צמיחת התוצר המקומי הגולמי האמריקאי ברבעון השלישי של 2006, אשר הצביע על התמתנות נוספת בקצב צמיחת כלכלת ארה"ב. לאחר שצמח ב-5.6% ברבעון הראשון וב-2.6% ברבעון השני, צמח התמ"ג האמריקאי ברבעון השלישי של בקצב השנתי הנמוך ביותר בשלוש השנים האחרונות - 1.6%. בוול סטריט צפו צמיחה חדה יותר של 2%.

לאחר הפתיחה יפורסמו גם נתוני מדד אמון הצרכנים בארה"ב למחצית השנייה של אוקטובר. לאחר זינוק חד של 6.9 נקודות במדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן במחצית הראשונה של אוקטובר, על רקע הירידה החדה במחירי הנפט והדלקים, צפוי המדד להתייצב ולרשום עלייה קלה של 0.1 נקודות לרמה של 92.4 נקודות, במחצית השנייה של החודש. מדד אמון הצרכנים, אמור לשקף את אמונם של משקי הבית בארה"ב במצבם ועתידם הכלכלי.

בקרב המניות הישראליות, מאבדת מנייתה של יצרניות ציוד התקשורת אי.סי.איי (סימול: ECIL), עוד 1.4% ל-7.3 דולרים, בהמשך לנפילה דו-יומית של כ-15%, שרשמה המניה על רקע חולשה צפויה בביצועיה בחודשים הקרובים. אי.סי.איי פירסמה אתמול תחזית מכירות נמוכה מהצפוי לרבעון הרביעי של 2006 ול-2007 כולה, על רקע חולשה צפויה בביצועי חטיבת מוצרי הגישה לרשתות הפס הרחב.

רדוויז'ן (סימול: RVSN) התממשה אמש ב-4.3%, לאחר טיפוס חודשי של 27.5%, למרות שהחברה חשפה תוצאות כספיות טובות מהצפוי לרבעון השלישי, שכללו צמיחה של 24% בהכנסות, לשיא של 23.6 מיליון דולר ורווח ללא הוצאות חד פעמיות של 5.1 מיליון דולר (23 סנט למניה). היום יורדת המניה עוד 4.5% ל-18.8 דולר.

פלאזה סנטרס, החברה הבת של אלביט הדמיה (סימול: EMITF) השלימה הנפקת מניות ראשונה בלונדון לפי שווי של 514.3 מיליון ליש"ט (972.5 מיליון דולר). פלאזה סנטרס היא חברה לייזום והקמה של קניונים ומרכזי בידור במרכז אירופה, במזרח אירופה ובהודו. ההנפקה משקפת לחברה שווי גבוה יותר מזה של החברה האם, אלביט הדמיה, שנסחרת לפי 755 מיליון דולר. עם זאת, שווי האחזקות של אלביט הדמיה בפלאזה סנטרס (70%) הוא נמוך יותר ועומד על כ-680 מיליון דולר. אלביט הדמיה עולה כעת ב-0.6% ל-30.5 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully