וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגמלאים והעבודה גיבשו חזית חברתית

27.10.2006 / 16:10

בפגישה שקיים שר הביטחון עם השר רפי איתן אמר פרץ: טענת האוצר שאי אפשר לסייע לחלשים בשל הגדלת תקציב הביטחון - נוכלות

מפלגת הגמלאים ומפלגת העבודה החליטו כי ישתפו פעולה בממשלה ובכנסת בנושאים חברתיים. כך הודיעו ראשי המפלגות בתום פגישה שנערכה היום.

שתי המפלגות מתכננות שיתוף פעולה לטווח ארוך ומתכוונות לפעול יחד כדי למנוע פגיעה בציבור הגמלאים והילדים בתקציב 2007, ובייחוד פגיעה בקצבאות. המפלגות גם יגישו במשותף תוכנית חברתית רב-שנתית.

כתבי "הארץ" מזל מועלם וצבי זרחיה מוסיפים:

יו"ר מפלגת העבודה, השר עמיר פרץ, האשים היום גורמים באוצר כי הטענה שאי אפשר לסייע לשכבות החלשות בשל הצורך להגדיל את תקציב הביטחון היא נוכלות. בפגישה עם יו"ר מפלגת הגמלאים, השר רפי איתן, אמר פרץ כי "אין קשר בין טנקים לקשישים, ולא ניתן לקשור בין הצורך בביטחון לבין חיזוק החברה".

פרץ הביע צער על שהממשלה דחתה את הצעת מפלגתו לדחות את יישום החלק השני של הרפורמה במס. לדבריו, היה אפשר לדחות את יישום הרפורמה המוסיפה עוד כסף לשכירים בעלי שכר גבוה כדי לממן את הגדלת קצבאות הילדים והקשישים. השרים פרץ ואיתן החליטו לשתף פעולה ולהיערך לתוכנית חברתית רב שנתית שתוגש לממשלה ולכנסת.

במפלגת הגמלאים מאיימים להצביע נגד צירוף ישראל ביתנו לממשלה, בהצבעות שיתקיימו בממשלה ובכנסת, אם לא יתקבלו תביעותיהם להגדלת קצבאות הזקנה. את האיום במשבר השמיעו הגמלאים אתמול, לאחר שבפגישת השרים מטעמם, רפי איתן ויעקב בן יזרי, ויו"ר הסיעה משה שרוני, עם שר האוצר אברהם הירשזון, התברר להם שאין כוונה לקיים את ההתחייבות בנוגע לקצבאות בתקציב 2007, שעוגנו בהסכם הקואליציוני עמם.

הגמלאים הציבו לראש הממשלה, אהוד אולמרט, שורת דרישות, ובראשן קבלת תיק העבודה והרווחה, ביטול הפגיעה בקצבאות הזקנה והגדלת תקציב משרד הבריאות.

מדיון שקיים אתמול רה"מ אולמרט, בהשתתפות שר האוצר אברהם הירשזון, שר הביטחון עמיר פרץ, הרמטכ"ל דן חלוץ וראשי משרדיהם, עולה כי רה"מ תומך בהגדלת תקציב מערכת הביטחון, אך לא ברור מה גודל ההגדלה שבה הוא תומך. דרישותיה של מערכת הביטחון לתוספת תקציב עומדות על שלושה מיליארדי שקלים. המקורות למימון התוספות יידונו בתקופה הקרובה.

הגדלת תקציב הביטחון לשנת 2007 תחייב קיצוץ בסעיפים אחרים בתקציב המדינה, ואולי הטלת גזירות על הציבור, או מציאת מקורות חלופיים, לנוכח החלטת אולמרט ושר האוצר הירשזון, שלא לפרוץ את מסגרת התקציב ולא לשנות את יעד הגירעון - 2.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully