וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: "הראלי השנה החל כבר באוקטובר"

עומר שרביט

27.10.2006 / 10:26

דו"חות טובים בשילוב עם הורדת ריבית נוספת, יתנו רוח גבית לשוק

"מגמת המסחר המעורבת שאפיינה את מרבית ימי המסחר השבוע, נרשמה על רקע מגמת מסחר מעורבת מעבר לים, כאשר לנתוני המקרו החיוביים מבית ולהפחתת הריבית המוניטרית על ידי בנק ישראל ביום שני האחרון, היתה השפעה פחותה על כיוון המסחר. מחזורי המסחר המשיכו להיות גבוהים גם השבוע ושמרו על הרמה הממוצעת מתחילת השנה (ממוצע של כ-1.25 מיליארד שקל ביום). ביום חמישי האחרון נרשם המחזור השני בגובהו בבורסה - 3.3 מיליארד שקל" - כך כותבים בבנק לאומי בסקירתם השבועית.

בסיכום שבועי רשם מדד המעו"ף עלייה שהסתכמה בכ-1.9% והוא סגר את השבוע ברמה של 890 נקודות, מרחק של 1.1% מרמת שיא כל הזמנים. מדד ת"א 75 רשם עלייה חדה יותר שהסתכמה בכ-2.9%, בין היתר על רקע המומנטום החיובי החזק שהמשיך לאפיין את מניות הנדל"ן המהוות כ-32% מהמדד. על רקע זה ממשיכות להירקם עסקות מיזוג בשוק הנדל"ן המקומי, כמו זו של דנקנר השקעות ואזורים והצעת הרכש של גזית גלוב למילס האמריקאית.

מניות הבנקים בלטו השבוע בחולשתן, במרבית ימי המסחר והגבירו את הלחץ השלילי על השוק בשבוע החולף. מניית הפועלים המשיכה לרכז עניין סביב מאבק השליטה, אשר רשם השבוע עליית מדרגה נוספת. חברת מלח כי בכוונתה לממש את זכות הסירוב הראשונות ולרכוש את מניותיהם של השותפים האמריקאים, בעוד אלו האחרונים הצהירו כי בכוונתם למכור את אחזקתם לקבוצת אריסון.

מדד היתר 30 אשר ריכז עניין רב בשבוע שעבר ורשם עליות חדות תוך גידול חד במחזורי המסחר, חזר להיסחר השבוע ללא כיוון חד משמעי ובמחזורי מסחר הדומים לממוצע מתחילת השנה. בלאומי מעריכים כי בטווח הקרוב ימשיכו המניות הקטנות לרכז עניין.

בנוסף להורדת הריבית המוניטרית לחודש נובמבר על ידי בנק ישראל, התפרסמו השבוע מספר נתוני מקרו מעודדים לגבי צמיחת הכלכלה המקומית. המדד המשולב למצב המשק של בנק ישראל רשם עלייה חדה של 0.6% בחודש ספטמבר, לאחר שבחודשים האחרונים רשם קצב עלייה מתון יותר.

לפי הבנק, עלייה זו משקפת חזרה של הפעילות הכלכלית למצב ששרר טרם מלחמת לבנון השנייה. עליית המדד הושפעה בעיקר מעלייה במדד הפדיון של ענפי המסחר והשירותים ובמדדי היצוא. מנגד, נרשמו ירידות במדד הייצור התעשייתי וביבוא הסחורות. הנתונים הכלכליים מצביעים על פגיעה מצומצמת יחסית בפעילות הכלכלית ברבעון השלישי והענף העיקרי שבו צפויה להיות פגיעה ארוכת טווח, הינו ענף התיירות.

שיעור הבלתי המועסקים לחודש אוגוסט הגיע לכ-8.7%. ירידה זו נרשמה לאחר שבחודש יולי נותר שיעור הבלתי המועסקים על רמה של 8.8%, בדומה לרמה שנרשמה בחודש יוני. מדד זה חזר לרמות שאפיינו אותו בינואר 2006.

החודשים נובמבר ודצמבר ידועים בתשואה החיובית שלהם. השנה החל ראלי סוף השנה מוקדם יותר וכבר בחודש אוקטובר רשמה הבורסה עליות חדות, שהביאו את המדדים קרוב לרמות שיא כל הזמנים. הערכות להורדת ריבית פעם נוספת עד לסוף השנה בשילוב דו"חות כספיים טובים והמשך המומנטום החיובי מעבר לים, צפויים אף הם לתרום למומנטום החיובי בשוק המניות המקומי.

בטווח הארוך - בהנחה שהצמיחה בעולם תימשך בקצב הצפוי כיום, ובמידה שלא יחולו התפתחויות שליליות דרמטיות במישור הביטחוני המדיני והכלכלי באזורינו - אנו צפויים להיות עדים להמשך המגמה גם בטווחים ארוכים יותר, אם כי במקביל לכך צפויה להירשם גם עלייה ברמת התנודתיות בשוק, לנוכח רגישותו לאירועים במישור המדיני-ביטחוני ועליית שווי המניות בשוק, המתקרבות לשוויין הכלכלי המלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully