וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: חיסוני שפעת יקרים אך לא תמיד יעילים

27.10.2006 / 10:20

עלות קמפיין חיסוני השפעת בבריטניה נאמדת בכ- 625 מיליון דולר, אך חוקרים במדינה טוענים כי נחיצותם מוטלת בספק

חיסונים נגד שפעת מעסיקים בעונה זאת של השנה לא רק אותנו אלא גם את הבריטים. תום ג'פרסון מהירחון הרפואי הבריטי טען כי "בהתחשב במסעות יחסי הציבור הגדולים שנעשים לעידוד חיסון מוקדם נגד שפעת, צריך לעשות הערכה מחדש לגבי נחיצותם".

רשת ה-BBC דיווחה, כי גם עורכת הירחון פיונה גודלי, מבקרת את הדרך בה בריטניה מעריכה את העלות והתועלת של החיסונים וקוראת לשינוי המצב. מכון הבריאות והמצוינות הרפואית הלאומי (NICE) הודיע שישמח לקחת את המשימה על עצמו אם הממשלה תאפשר זאת.

מומחים בבריטניה אומרים, כי קבוצות שנמצאות בסיכון גבוה לחלות במחלה צריכות לקבל את החיסון, אבל מוטציות של וירוס השפעת מקשות משנה לשנה על מדענים להכין את החיסונים. קושי נוסף הוא להעריך את ההשפעות המדויקות של חיסונים: "קשה לעשות זאת כי החיסונים משפיעים מעט, או לא משפיעים כלל על משתנים כמו זמן האשפוז בבית החולים, היעדרות מעבודה ומוות משפעת ומסיבוכיה" אמר ג'פרסון. העלות המשוערת של קמפיין השפעת בשנה שעברה היתה 625 מיליון דולר ולדבריו, "יש מתאם נמוך בין המדיניות ותוצאותיה, ומשלם המיסים הבריטי צריך לתהות על כך".

ד"ר דיויד סאליסבורי, האחראי על החיסונים במשרד הבריאות הבריטי אמר, כי החיסונים מצמצמים בעד כ-80% את סיכויי ההידבקות במחלה ומונעים אשפוזים ומוות. הוא מודה כי החיסונים אינם מושלמים אך מביע תקווה כי הפיתוחים החדשים בתחום יהפכו את החיסונים ליעילים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully