וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

26.10.2006 / 23:16

דאו ג'ונס התחזק ושבר שוב את שיאו הטרי. מתחזקות ההערכות שהבנק הפדרלי יחל להוריד את הריבית בארה"ב במהלך הקיץ הבא

ענקית האנרגיה אקסון וחברת ביטוחי הבריאות אתנה פירסמו היום תוצאות חזקות לרבעון. עם זאת, בוול סטריט עדיין תוהים אם לאחר הראלי של שלושת החודשים האחרונים, מחירי המניות אינם מנופחים מדי.

דאו ג'ונס התחזק בקצת יותר מ-13% מאז אמצע יולי ושבר היום שוב את שיאו הטרי. רגיעה במחירי האנרגיה, התייצבות בציפיות האינפלציוניות, עלייה בביקושים למוצרים בני קיימא וירידה במחירי הדירות החדשות - היו התפאורה למסחר, שננעל בעליות קלות לאחר שנפתח דווקא בירידות.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.24% לרמה של 12,163.66 נקודות; נאסד"ק עלה ב-0.96% לרמה של 2,379.1 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.5%. התשואה על האג"ח הממשלתיות ירדה מעט ל-4.72%.

הבנק הפדרלי המרכזי נתן אמש את האות להמשך המגמה החיובית בוול סטריט, כאשר בדברי ההסבר להחלטה שלא להעלות את הריבית, העריך כי "סביר שהלחצים האינפלציוניים יתמתנו לאורך זמן", לאור הירידה במחירי האנרגיה, היציבות בציפיות האינפלציה וההשפעה המצטברת של העלאת הריבית ב-4.25% (מ-1% ל-5.25%) בתקופה שבין יוני 2004 ליוני 2006.

במקביל, התחזקו ההערכות בשוק, כי הבנק הפדרלי יחל להוריד את הריבית בארה"ב במהלך הקיץ הבא. נתוני מקרו שפורסמו היום, כוללים את ההזמנות למוצרים בני קיימא שקפצו ב-7.8%, ביחס לציפיות לעלייה של 2.2% בלבד בספטמבר, לאחר שנותרו ללא שינוי באוגוסט. עוד פורסם כי מחירי הבתים החדשים בארה"ב ירדו בספטמבר בשיעור החד ביותר מזה 36 שנה ובתגובה נרשמה עלייה של 5% במכירות הבתים החדשים.

עלייה קלה במניות טבע

בשבועיים האחרונים מתרכזת וול סטריט בעיקר בתוצאות הכספיות של החברות לרבעון השלישי של השנה. אקסון מובייל דיווחה היום על עלייה ברווחיה לשיא של כל הזמנים והמקום השני לרווח הרבעוני של חברה אמריקאית אי פעם. החברה הרוויחה 10.5 מיליארד דולר ביחס ל-9.9 מיליארד דולר ברבעון המקביל. אקסון נהנתה מהעלייה במחירי הנפט. לאחר הסגירה יתפרסמו תוצאותיה של ענקית התוכנה מיקרוסופט ויצרנית השרתים, סאן מיקרוסיסטמס.

בקרב הישראליות, הצטרפו היום אי.סי.איי טלקום ורדוויז’ן למעגל המדווחות. יצרנית ציוד התקשורת, אי.סי.איי, חתמה את הרבעון השלישי עם צמיחה, בהתאם לתחזיות, של 5% בהכנסות ל-170 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל. אולם בניגוד לצפוי, הזהירה אי.סי.איי מירידה של 12%-8% בהכנסות ברבעון הרביעי לרמה של 156.4-150 מיליון דולר - רחוק מהתחזית הממוצעת בוול סטריט שהיו להכנסות של 177 מיליון דולר. על רקע קיטון צפוי בהכנסות חטיבת הפס הרחב במחצית הראשונה של השנה הבאה, צופה כעת אי.סי.איי צמיחה של 8%-4% בלבד ב-2007 כולה.

כבר אתמול נפלה מניית אי.סי.איי ב-5.9%, לאחר שבנק ההשקעות ליהמן ברדרס הפחית את המלצת ההשקעה שלו למניה ל"משקל שווה" בתיק ההשקעות, מ"משקל יתר". היום הצטרף אליו גם בית ההשקעות אנטרברג, אשר הוריד את המלצתו למניה ל"תשואת שוק", מ"תשואת יתר", על רקע התחזיות היחלשות שסיפקה אי.סי.איי. היום ירדה אי.סי.איי בעוד 9.4% במחזור של פי 6 מהממוצע והשלימה צלילה של כ-14% ביומיים.

רדוויז'ן דיווחה על צמיחה של 24% בהכנסות, לשיא של 23.6 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-2 מיליון דולר בלבד, אולם ללא הוצאות חד פעמיות, גדלו רווחי הפרופורמה ב-31% ל-5.1 מיליון דולר (23 סנט למניה). תוצאות אלו היו טובות ממוצע תחזיות האנליסטים. המניה איבדה 4.3%.

אופטיבייס, המספקת פתרונות וידיאו דיגיטלי מתקדמים, דיווחה על שיתוף פעולה עם חברת SeaChange (סימול: SEAC) האמריקאית, אשר עוסקת בפיתוח חומרה ותוכנה לתחום ה-IPTV (העברת שידורי טלוויזיה על גבי פרוטוקול האינטרנט). במסגרת שיתוף הפעולה בין שתי החברות, ישולבו המערכות מתוצרת אופטיבייס בפתרונות ה-PTV שמספקת סיצ'יינג' לחברות תקשורת. המניה השילה 0.4%.

מניית דלתא 3, שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה (40%), צנחה ב-17.5% בנאסד"ק ל-1.5 דולר במחזור של פי 10 מהמחזור הממוצע, לאחר שהחברה דיווחה על ירידה בהכנסות, זה הרבעון השני ברציפות. הכנסותיה של דלתא 3 הסתכמו ברבעון השלישי ב-8.5 מיליון דולר, גידול של 20% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אולם ירידה של 15% בהשוואה לרבעון השני של 2006.

מאז השיא של אמצע ינואר, איבדה דלתא 3 כ-55% ומחקה למשקיעיה כ-60 מיליון דולר, מהם 24 מיליון דולר לתשובה, המחזיק ב-40% בחברה.

נס טכנלוגיות הוסיפה 1.9%. מתחרתה של נס בשוק המחשוב - קאנביי ההודית - נרכשה ב-1.25 מיליארד דולר המשקפים פרמיה של כ-16% על שווי השוק החברה. נס לעומתה, נסחרת ב-535 מיליון דולר בלבד, לאחר שמנייתה המריאה בכ-40% מסוף אוגוסט.

מניית אומריקס עלתה ב-0.5%. מריל לינץ החל לסקר את אומריקס בהמלצת "קנייה" וצירף מחיר יעד של 26 דולר - 27% ממחירה הנוכחי של המניה.

טבע עלתה ב-0.09%, והחברה הודיעה היום כי תפרסם את תוצאותיה לרבעון השלישי ב-7 בנובמבר. האנליסטים צופים לחברה רווח נקי רבעוני של 63 סנט למניה והכנסות של 2.33 מיליארד דולר. מאז ה-18 באוקטובר, אז דווח על אי הארכת חוזהו של מנכ"ל החברה ישראל מקוב, איבדה המניה כ-3% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully