וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט: עלייה של 11% בהכנסות וברווחים

26.10.2006 / 22:50

הרווח נקי עמד על 3.48 מיליארד דולר על בסיס הכנסות של 10.81 מיליארד דולר. תחזיות מאכזבות לרבעון השני

מיקרוסופט רשמה עלייה של 11% בהכנסותיה וברווחיה ברבעון הכספים הראשון, על רקע גידול במכירותיה בשוק התוכנה ועל רקע עלייה בביקוש למוצריה בתחום משחקי הוידאו.

חברת התוכנה הגדולה בעולם רשמה רווח נקי של 3.48 מיליארד דולר, 35 סנט למניה, לעומת רווח של 3.14 מיליארד דולר, 29 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת ולעומת תחזית אנליסטים לרווח של 31 סנט למניה. החברה רשמה הוצאה חד פעמית בסך של 361 מיליון דולר, עקב פשרה משפטית בינה לבין חברת התוכנה ריל נטוורקס.

הכנסות מיקרוסופט עלו ב-11% לרמה של 10.81 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 9.74 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ולעומת תחזית אנליסטים להכנסות של 10.75 מיליארד דולר.

החברה מסרה כי ברבעון הכספים השני, אשר יסתיים ב-31 בדצמבר, צפויה החברה לרשום רווח של 24-22 סנט למניה על בסיס הכנסות של 12.4-11.8 מיליארד דולר, לעומת תחזית אנליסטים לרווח של 36 סנט למניה על בסיס הכנסות של 13.4 מיליארד דולר.

לשנת הכספים כולה צופה מיקרוסופט רווח של 1.46-1.43 דולר למניה על בסיס הכנסות של 50.9-50 מיליארד דולר, זאת בדומה לתחזית אנליסטים לרווח של 1.44 דולר למניה, על בסיס הכנסות של 50.3 מיליארד דולר.

מוקדם יותר השבוע הודיעה מיקרוסופט כי תעביר 1.5 מיליארד דולר מהכנסותיה ברבעון הנוכחי (הרביעי בשנה הקלנדרית, אך השני בשנת הכספים של מיקרוסופט) לרבעון הבא (הראשון של 2007), על מנת לקחת בחשבון את תוכנית שדרוג התוכנה שלה, ואת המכירות המוקדמות של מערכת ההפעלה החדשה ומערכת התוכנות המשרדיות החדשה.

מיקרוסופט הודיעה כי תשיק מבצע תלושים עבור צרכנים שיקנו מחשבים אישיים בתקופת החגים, ויהיו מעוניינים לשדרג את מערכת ההפעלה שלהם לחלונות ויסטה, כשזו תושק בשנה הבאה. מטרת המבצע היא למנוע ירידה במכירות המחשבים האישיים במהלך עונת החגים, שכן יש חשש שלקוחות יעדיפו לחכות להשקת מערכת ההפעלה החדשה בקניית מחשב חדש.

השקת ויסטה נדחתה מספר פעמים, וכאשר מיקרוסופט דיווחה על דחייתה מעבר לעונת החגים הקרבה, עלו חששות - בעיקר בקרב יצרניות ומשווקות המחשבים - כי הדבר יפגע במכירות המחשבים האישיים בחגים.

על אף החששות, מעריכים כעת האנליסטים כי החברה תעמוד ביעדיה לשחרור התוכנה ללקוחות העסקיים בחודש נובמבר ותחילת שיווק התוכנה ללקוחות הפרטיים בחודש ינואר. אופטימיות זו הובילה את מניית מיקרוסופט לעלייה של 25% מאז חודש יוני.

השקת מערכת ההפעלה, ויסטה, והעדכון של תוכנת אופיס, צפויים להשפיע בצורה משמעותית על תוצאותיה הפיננסיות של מיקרוסופט במחצית השנייה של שנת הכספים. מערכת ההפעלה חלונות ותוכנת אופיס אחראיות לכ-60% מכלל הכנסות מיקרוסופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully