וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש אישר בניית גדר לאורך גבול ארה"ב-מקסיקו

26.10.2006 / 21:22

נשיא ארה"ב אישר היום חקיקה שתאפשר בניית גדר באורך של כ-1,100 ק"מ, בצעד שנועד לשפר את תדמית מפלגתו לקראת הבחירות בקונגרס

הצעת חוק, לפיה תוקם גדר באורך של כ-1,100 קילומטרים לאורך גבולה של ארצות הברית עם מקסיקו, אושרה היום על ידי נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש. הצעד נועד לבטא את הקשחת עמדת הממשל כלפי ההגירה הבלתי חוקית ממקסיקו, אחת הסוגיות הבוערות לקראת בחירות אמצע הכהונה בקונגרס האמריקאי, שיתקיימו ב-7 בנובמבר.

בכך מקווים במפלגה הרפובליקאית לשפר את תדמיתה ולהבטיח נקודת מוצא טובה יותר במאבק מול המפלגה הדמוקרטית הפייבוריטית על השליטה בקונגרס. לכן, אף שבמפלגה אושרה החקיקה לפני שבועות רבים, היא נשלחה אל הנשיא רק עתה, לקראת הבחירות.

בוש אמנם ביקש בתחילה להעביר חקיקה רחבה יותר, אשר תכלול גם יצירת תוכנית עבודה למהגרים בלתי חוקיים. עם זאת, אף שהסנאט אישר את תוכניתו, הרפובליקאים העומדים בראש בית הנבחרים האמריקאי התעקשו על תוכנית שתכלול את הקשחת האכיפה בגבולות בלבד, וטענו כי חקיקה רחבה יותר בשנת בחירות תעורר את חמת זעמם של האמריקאים, אשר ממילא מודאגים בשל ההשלכות של ההגירה הבלתי חוקית בארצם.

כך, אף שבוש טען כי על האמריקאים להתרגל למציאות שבה חיים בקרבם מיליוני מהגרים בלתי חוקיים, ולנצל עובדה זו על מנת להשתמש בהם לביצוע עבודות זמניות אשר האמריקאים אינם מסכימים לבצע, בסופו של דבר הושגה חקיקה מוגבלת ביותר. "יש לנו אחריות להגן על גבולותינו, ואנו לוקחים אותה ברצינות", אמר בוש בטקס החתימה בחדר רוזוולט בבית הלבן.

הצעד הכעיס, כצפוי, את מקסיקו. הנשיא המקסיקני הנבחר פליפה קלדרון אמר כי הצעד "יסבך חמורות" את יחסי מקסיקו עם ארצות הברית. גם הדמוקרטים לא רוו נחת מהמהלך. דובר הוועדה הדמוקרטית הלאומית לואיס מירנדה אמר כי "בנטישתם את הרפורמה המקיפה ומעברם לביצוע תרגילים פוליטיים של שנת בחירות, בוש והרפובליקאים שוב שמו את האינטרסים שלהם לפני אלו של העם האמריקאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully