וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחו העתירות נגד תוואי גדר ההפרדה

26.10.2006 / 16:12

השופט אהרון ברק אישר קטע בן 6 ק"מ במערב השומרון וקבע כי השיקול הביטחוני גובר על הפגיעה בפלסטינים. שלום עכשיו: הפסיקה מספחת התנחלויות לשטח ישראל

בג"ץ דחה היום את עתירותיהם של תושבי הכפרים הפלסטיניים בשומרון נגד תוואי גדר ההפרדה, וקבע כי השיקול הביטחוני גובר על הפגיעה בפלסטינים.

מדובר בקטע של כשישה קילומטרים שנבנה על אדמות הכפרים הפלסטיניים באזור היישובים עמנואל, מעלה שומרון וקרני שומרון, הנמצאים במערב השומרון. אהרון ברק, לשעבר נשיא בית המשפט העליון, כתב בפסק הדין כי היישובים הללו "היוו יעד לפיגועי טרור קשים בשנים אחרונות, אשר גבו לא פעם קורבנות בנפש. כך לא פעם תושבי עמנואל נאלצו להתמודד עם פיגועי ירי נגד אוטובוסים. בפיגועים אלה קיפחו את חייהם בשנים האחרונות 19 בני אדם ונפצעו עשרות".

בג"ץ התלבט בשאלה האם התוואי המתוכנן הוא מידתי וקבע כי אין סיבה להתערב בשיקולים צבאיים מקצועיים: "לא שוכנענו כי קיים תוואי חלופי המקיים את דרישות הביטחון באופן דומה לתוואי הנבחר". בפסיקה נקבע כי העותרים יוכלו לשוב ולפנות לבג"ץ במידה שההסדרים לגבי מעבר הפלסטינים באזור וגישתם לאדמותיהם החקלאיות לא יקוימו.

מזכ"ל "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר מסר בתגובה על פסק הדין כי "פסיקת בג"צ מספחת בפועל את ההתנחלויות עמנואל וקרני שומרון לשטח ישראל ומשנה את המציאות הפוליטית בשטח". לדבריו, "פעם נוספת ההתנחלויות מכתיבות למדינת ישראל את סדר היום הפוליטי והביטחוני ומאלצות את החברה לשלם מחיר יקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully