וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדמוקרטים ממשיכים להוביל בסקרים

26.10.2006 / 14:20

שבועיים לפני הבחירות לקונגרס האמריקני, מובילים הדמוקרטים ב- 11%. ההערכה היא שהרפובליקנים עומדים לאבד את יתרונם בקונגרס

שבועיים לפני הבחירות לקונגרס האמריקני, ממשיכים הסקרים להצביע על יתרון בולט לדמוקרטים על פני הרפובליקנים. מסקר של סוכנות "רויטרס", שהקיף 1,013 מצביעים פוטנציאלים, עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום היו הדמוקרטים זוכים ל-44% מהקולות לעומת 33% לרפובליקנים. מדובר בהפרש של 11% לעומת 9% בחודש שעבר.

בקרב הקולות הצפים זוכים הדמוקרטים ליתרון של 12%. רק 56% מקרב השמרנים ו-68% מהמזוהים כרפובליקנים אמרו כי יצביעו למועמד הרפובליקני. על פי הסקר כ-81% מהדמוקרטים תומכים במועמד הדמוקרטי. רוב ניכר מהנשאלים בסקר נותנים ציונים שליליים לנשיא ארה"ב ג'ורג' בוש ולנציגים הרפובליקנים בקונגרס. חוסר שביעות רצון מהמלחמה בעירק והכיוון הכללי בו צועדת ארצות הברית, הם הסיבות להחלשותה הצפויה של השליטה הרפובליקנית בבית הנבחרים האמריקני.

הרפובליקנים יכולים להתנחם בכך ש-19% מהנשאלים טרם החליטו למי יעניקו את תמיכתם. הבחירות, כאמור, עתידות להתקיים בעוד שבועיים - מה שלא נותן להם זמן רב לשנות את תמנות המצב.
"אין ספק שהרפובליקנים נמצאים בצרות. שום דבר עוד לא סגור, אבל הזמן שלהם הולך ואוזל" אמר הסוקר ג'ון זוגבי.

השפעת שערוריית המין של פולי

רק 36% מהנשאלים מרוצים מתפקודו של בוש, זאת לעומת 42% מרוצים בחודש שעבר. גם הספקות לגבי עתידה של ארצות הברית והנחיצות באובדן חיי אדם בעירק עלו: 57% מתנגדים למדיניות ארצות הברית בעירק, ואותו אחוז גם חושב שהמדינה לא נמצאת על המסלול הנכון - עלייה בהשוואה לחודש שעבר. 50% מאמינים שארה"ב צריכה לצאת מעירק עד סוף השנה הבאה, מתוכם 15% מאמינים בנסיגה מיידית. 41% חושבים שצריך להמשיך לשהות שם עד התייצבות המצב.

שערוריית המין בה היה מעורב הסנטור מארק פולי, על פי הסקר דווקא לא השפיעה במיוחד על הפופולריות של הרפובליקנים בסקרים. 22% אמרו שנטיית הצבעתם הושפעה מהשערורייה לעומת 74% שטענו כי היא לא הושפעה. על פי הסקר, הדמוקרטים יעשו עבודה טובה יותר בתשעה מתוך 13 נושאים שעומדים על הפרק ביניהם אתיקה, מדיניות חוץ והגירה. הרפובליקנים לעומתם נתפשים כמי שייטיבו לטפל בנושאי הלחימה בטרור ועצירת הפצתו של נשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully