וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במבוא בית"ר לא שומרים על הנקבות העתיקות

26.10.2006 / 14:03

החברה להגנת הטבע טוענת כי מזכיר היישוב אישר להרוס נקבות עתיקות ששוקמו לאחרונה. לדבריו, נהרסה בנייה לא חוקית באזור

החברה להגנת הטבע הגישה תלונה במשטרה כנגד מזכיר היישוב [[מבוא בית"ר]] אלי יששכר, כי הוא הרס בכוונה תחילה, לדבריהם, מעיינות ששוקמו ושופצו על ידי בני נוער ומטיילים בהרי יהודה.

המדובר בעין מסלע ועין מנהר, שני מעיינות נקבה ב[[הרי יהודה]]. שני המעיינות חבויים מצפון מערב למושב מבוא בית"ר, מדרום מערב לירושלים, בתחומם של אתרי עתיקות מוכרזים, הכוללים שרידים נוספים של אוכלוסיות חקלאיות שחיו ועיבדו אדמה באזור במשך כ- 1,500 שנים.

לדברי החברה להגנת הטבע, בשנים האחרונות החלו בני נוער מהסביבה לטבע ולשקם את הנקבה העתיקה בעין מסלע ואת הבריכות במקום. זאת, כחלק ממגמה כוללת של פעילות בני נוער מטיילים וחובבי טבע לשיקום ושחזור המעיינות ובריכות מים עתיקות בהרי יהודה.

בראשית השבוע גילו לתדהמתם בני הנוער המטפחים את המעיין כי בריכות המים שטיפחו בעין מסלע נהרסו בפראות באמצעות טרקטור, ששבר וכיסה את הבריכות ופגע בנקבה העתיקה, ועקר עצים שהצלו עליהן. בעין מנהר הנזק היה גדול עוד יותר: הנקבה העתיקה, החצובה והבנויה בחלקה, נהרסה כליל ונסתמה בגל אבנים שכיסה עליה.

בירור שעשתה החברה בעניין העלה, כי האחראי לפעולת ההרס והפגיעה הקשה באתרים הוא, לטענת החברה, מזכיר המושב מבוא ביתר, שהורה לטרקטוריסט לבצע את העבודה כי לדבריו "השטח שייך לנו, נעשתה במקום בניה לא חוקית ופעילות שהפריעה לנו והחלטנו להרוס אותה".

עקב הנזק שנגרם באתרים הוגשה השבוע תלונה במשטרה נגד מזכיר היישוב ומבצעי העבודה מטעמו, על ידי החברה להגנת הטבע ורשות העתיקות, בטענה כי מדובר בעבודה ללא אישור באתר ארכיאולוגי ופגיעה בעתיקות, שהן עבירות פליליות שעונשן מאסר.

יששכר אמר בתגובה לטענות החברה להגנת הטבע ורשות העתיקות, כי עד לרגע זה איש לא פנה אליו בנוגע לתלונה, לא מטעם הרשות ולא מטעם המשטרה. לדבריו, "מדובר בשטחים חקלאיים של מושב מבוא בית"ר אשר אנשים באו ובנו בהם באופן לא חוקי. מזכירות היישוב החליטה להרוס את הבנייה הלא חוקית באזור". לדברי יששכר, הנקבות העתיקות לא נפגעו משום שהם לא נגעו בהם. עם זאת, הוא אומר, כי אכן נהרסו בריכות אשר נבנו בצורה לא חוקית בתקופה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully