וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הגיע הזמן לסתום קצת את הפה?

דפנה שפיגלמן

26.10.2006 / 10:44

דפנה שפיגלמן על מדונה, שעשתה מעשה אצילי ומעורר השראה וקיבלה בתמורה ביקורות קטנוניות

עד לא מזמן, היה דיויד בנדה עוד תינוק מאלווי חסר סיכוי לצלוח את שנתו החמישית.

אבל אז הגיעה מדונה ובטרם יבשה הדיו של החותמת של בית המשפט המקומי שאישר את ההליך, כבר החל הריטואל הקבוע של המלעיזים ממאלווי ועד הוליווד. וכן, גם בישראל. במאמרים מנומקים בעיתונות העולמית ובאתרי אינטרנט של ה-BBC או CNN, צוטטו טיעוניהם המופרכים והמרגיזים של גופים הומניטריים כמו EYE OF A CHILD המלאווי, ו'הקבוצה לתמיכה באימוץ' הבריטית.

עיקר הטענה כמובן, כי ילד אינו אביזר אופנתי להתקשט בו, וראוי כי מדונה, כמו כל אדם ממוצע, תקבע מושבה במאלווי במהלך השנה וחצי הקרובות אם היא רוצה לצאת ובידיה השלל היקר – תינוק.

אבל לא רק זה הפריע להם. הדוברים טענו עוד כי האימוץ המתוקשר של דיויד בנדה, מטיל צל כבד על טוהר כוונותיה ומידותיה של הזמרת, צל המאפיל על נושא האימוץ בכללותו ופוגע בקידומו מאוד!

אז זהו, שלא.

כי גם העובדה המזעזעת שמאלווי היא אחת המדינות האפריקניות הנחשלות והעניות ביותר (והתחרות, תודו, קשה), ובעלת שיעור איידס במידה בלתי נתפסת כמעט, לא העלתה מעולם את המדינה בת מליון היתומים על המפה התקשורתית. אף זמר לא העמיד ערב התרמה לטובתה ושום פוליטיקאי לא דהר על פיל להציל את האפריקנים הגוועים מגורלם.

אבל אז באה מדונה ועשתה מעשה אצילי ומעורר השראה. היא אימצה ילד. בדרך היא גם תרמה 1.6 מליוני פאונדים (כמעט 13 מליוני שקלים למי שתהה), הקימה ארגון הומניטרי משלה שיתמוך ביתומי מאלווי המוזנחים, וגייסה תרומות מקלינטון ושועים אחרים ו... כן, גם אימצה לעצמה תינוק אחד חמוד.

אז איפה פה הבעיה לכל הרוחות?

מה מביא כל אדם שני לשפוט לחומרה כל מעשה של סלב, גם כשמדובר במעשה שכולו טוב. המצלמות? יחסי הציבור? העובדה שמדונה ולפניה אנג'לינה וכן, גם מג ראיין בין בוטוקס לסיליקון, אימצו יתומים אפריקניים וזכו בכותרות? ומי בכלל אמר שהן ביקשו את הכותרות האלה? ואם הן רצו בהן, אז מה? מי נפגע מהעובדה שצילומו וכותרת על אימוצו הופיע בעיתון? דיויד, הניצול ממוות, בנדה?

אז די! הגיע הזמן לסתום קצת את הפה. הגיע העת לעצור את הלשונות הרעות והציניות הבלתי נשלטת. כי בסופה של ידיעה בחדשות E, בסופו של מדור רכילות ומאחורי כותרות המהדורה, יושב תינוק. והפעם קוראים לו דיויד בנדה.

תינוק קטן, שהיום בו מדונה נתנה בו עינה, היה גם היום בו היא נתנה לו את חייו במתנה. וזה הרבה יותר ממה שמרבית בני האדם עשו אי פעם. אז בפעם הבאה שאורנה מצטלמת עם כלב, שרי תורמת מחלקת שיקום וארקדי מקים אוהל, כדאי אולי לעצור ולחשוב מה יותר: הטוב או הרע שבדבר. ואז לסגור את הפה חזק ולהודות להם. ולמדונה. כי בזכותה נותרו כעת במלאווי רק 999,999 יתומים.

ולי, זה מספיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully