וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על כל מיליון מבזבזי מים - פקח אחד בלבד

תמר נהרי

8.8.2001 / 15:16

לצערם של הגננים פירסם היום שר התשתיות את תקנות המים החדשות: מהיום אסור יהיה להקים גינות חדשות ולהשקות גינות קיימות בשעות היום; רק שישה פקחים יאכפו את התקנות בכל הארץ

שר התשתיות, אביגדור ליברמן, פירסם הבוקר את תקנות המים החדשות. התקנות אוסרות, בין היתר,הקמתן של גינות חדשות עד אוקטובר 2002. כמו כן, תיאסר הפעלתן של מכונות שטיפת רכב אלא אם כן הותקנה בהן מערכת למיחזור המים בתוך שלושה חודשים. הקנסות על העבירות ינועו בין 1,900 ל-9,600 שקל.

ואולם, בשלב זה יאכפו את התקנות שישה פקחים בלבד של נציבות המים – בכל הארץ. בקרוב יתוגברו הפקחים בשישה נוספים, וייתכן שפקחי הרשויות המקומיות יצורפו לאכיפת תקנות המים בשלב מאוחר יותר. ליברמן ציין לאחרונה שהצעד הוא בעיקרו הסברתי. נראה שאם אלו ממדי האכיפה לא נותר אלא לראות בו צעד הסברתי.

התקנות החדשות עוררו היום זעם רב בקרב גננים שהשתתפו ביום עיון מיוחד שערך משרד התשתיות לנושא, שטענו כי נגזלת מהם פרנסתם. גם ענף שטיפת המכוניות, הזוכה לשגשוג בשנים האחרונות, עלול להיפגע כתוצאה מן התקנות החדשות.

התקנות שפורסמו היום קובעות כי אין להשקות באף שעה משעות היום גנים ציבוריים חדשים, לרבות מדשאות על איי תנועה ובצדי הדרכים. השקיית הגינות תותר בין השעות 19:00 עד 07:00 בלבד, והחל מאפריל 2002 תיאסר השקיית גן ציבורי או פרטי ששטחו עולה על 50 מטר מרובע, אלא אם כן הותקנה בו מערכת השקיה המסוגלת לקצוב השקיה נפרדת לקבוצות צמחים בודדות, הכוללת קוצב זמן. עם זאת, הותרה ההשקיה בטפטוף ושל עציצי נוי משך כל שעות היום. התקנות בתוקף עד ה-21 לאוקטובר 2002.

לגבי רחיצת כלי רכב קובעות התקנות החדשות, כי בעל מתקן לרחיצת מכוניות לא יפעיל כל מכשיר או אביזר לרחיצה וניקוי של רכב במים, אלא אם כן הותקנה בו מערכת למיחזור מי השטיפה. עם זאת, רשאי נציב המים לאשר שימוש במתקן שטיפה גם אם לא הותקנה בו מערכת מיחזור, במקרה שהוכח לו שהמכשיר מאפשר שטיפת רכב במים בכמות שלא עולה על 40 ליטר. התקנה הזאת תיקנס לתוקפה בתוך שלושה חודשים. כמו כן, נאסרה שטיפתם של משטחים מרוצפים במים זורמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully