וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסלנד חידשה את ציד הלוויתנים

26.10.2006 / 4:54

דיגי איסלנד הפרו את האמנה הבינלאומית להפסקת הציד, וצדו לוויתן מצוי, הנמצא בסכנת הכחדה. הממשלה טוענת שהציד חיוני

איסלנד שברה את ההפסקה הזמנית הבינלאומית של ציד לוויתנים, כשדייגים איסלנדים צדו אמש לוויתן מצוי, זן הנמצא בסכנת הכחדה. זו הפעם הראשונה ש[[איסלנד]] עושה זאת מאז שנות השמונים של המאה שעברה. הצעד, שנתפס בקהילה בינלאומית כחידוש ציד הלוויתנים המסחרי, גרר גל גינויים בינלאומי.

ה[[לוויתן]], באורך כ-30 מטרים, צולם כשהוא נגרר לנמל על ידי צלמי הטלוויזיה האיסלנדית. הוא ניצוד בצפון האוקיינוס האטלנטי, כ-300 ק"מ מערבית לחופי איסלנד. ממשלת איסלנד אף הודיעה על כוונתה להנפיק רישיונות לציד תשעה לוויתנים מצוים ו-30 לוויתני מינק עד אוגוסט הבא. למרות שאיסלנד טוענת כי שיש יותר מ-43 אלף לוויתני מינק ו-25 אלף לוויתנים מצויים במי החוף שלה, זן הלוויתן המצוי מצוי בראש רשימת הזנים הנמצאים בסכנת הכחדה של האיחוד הבינלאומי לשימור חיי הבר.

קבוצות לאיכות הסביבה והגנה על חיי הבר גינו את הצעד: ג'ון סינג מהקרן הבינלאומית לרווחת החיות אמר כי הציד "אכזרי ולא הכרחי", והוועדה האירופאית לציד לוויתנים דחקה במדינה לשקול מחדש את החלטתה.

בעיתון הגרדיאן דווח כי איסלנד הפסיקה ציד לוויתנים מסחרי ב-1985 וציד מחקרי ארבע שנים מאוחר יותר, בהתאם לאמנה הבינלאומית להפסקת ציד לוויתנים. יחד עם יפן ונורבגיה, איסלנד הייתה מהמתנגדות הבולטות לאיסור על ציד לוויתנים, בטענתה שהציד חיוני לכלכלתה. בשנת 2003 חידשה את הציד המחקרי, עם מכסה של כ-39 לוויתני מינק בשנה. הסקרים מראים כי כ70-80% מהאיסלנדים תומכים בחידוש ציד הלוויתנים המסחרי.

מצד שני, עלולה ההחלטה לפגוע בתיירות למדינה. "קיבלנו מספר מכתבים מאנשים שהבהירו לנו שהם החליטו שלא לבקר באיסלנד כל עד מבוצע ציד לוויתנים" אמר טורן הרברדוטיר, מנהל חברת ניטור לויתנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully