וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו ג'רזי: יושוו זכויות זוגות חד מיניים

25.10.2006 / 2:30

ביהמ"ש העליון בניו ג'רזי קבע כי יש להשוות זכויות זוגות חד מיניים לאלו של זוגות הטרוסקסואלים, אך נמנע מלהגדירם כחתונה

בית המשפט העליון של ניו ג'רזי קבע אתמול ברוב של ארבעה מול שלושה כי זוגות חד מיניים זכאים לאותן זכויות כמו זוגות הטרוסקסואלים, אולם השאיר לידי המחוקקים במדינה את ההחלטה האם תיחשב ברית זוגית אזרחית כנישואין, או לא. בפסק הדין הארוך, העתיד לעורר סערה רבה בארצות הברית המפולגת ממילא סביב הסוגייה הבעייתית הזו, נאמר כי "הזמנים והגישות השתנו" ונדרש גם שינוי החוק. בית המשפט הקציב למחוקקים פרק זמן של שישה חודשים על מנת לעגן בחוק את השוואת זכויות.

פעילי זכויות בניו ג'רזי אמרו כי לא יסתפקו בהחלטה, וימשיכו לפעול עד להכרה מוחלטת בזוגיות חד מינית כנישואין לכל דבר. "אנו רוצים להינשא במדינתנו, בברכת המחוקקים", אמרו חלק מהם. ב-2003 החליט בית דין במסצ'וסטס כי מניעת נישואים חד מיניים מנוגדת לחוקה, החלטה שהובילה לנישואין החד-מיניים לראשונה באמריקה במאי 2004.

ב-7 בנובמבר, בבחירות אמצע הכהונה לקונגרס האמריקאי, יצביעו תושבי שמונה מדינות על הצעות להגבלות נישואין חד-מיניים. בקהילת ההומוסקסואלים והלסביות חוששים מפני ניצול של ההחלטה לטובת אינטרסים פוליטיים. מאט פורמן, בכיר כוח המשימה הלאומי להומוסקסואלים ולסביות, אמר כי "למרבה הצער, ברור כי יהיו פוליטיקאים מהימין שינצלו את ההחלטה לצרכיהם הפוליטיים בבחירות נובמבר. שוב יכפישו את שמם של שופטים ושל הומוסקסואלים ולסביות על מנת לעורר את המחנה שלהם".

לעומתו אמר כריס מינאו, נשיא מכון המשפחה של מסצ'וסטס, כי הוא מאוכזב מההחלטה, שמוכיחה שוב, לטענתו, את הצורך ב"תיקון חוקתי פדרלי לעניין הנישואין". הוא הדגיש כי המצב בו יש 50 החלטות נפרדות בסוגייה ל-50 מדינות הוא בעיניו לא קביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully