וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: לראשונה תתאפשר השתלת פנים מלאה

25.10.2006 / 20:17

בית חולים בלונדון קיבל אישור לבצע את ההליך ב-4 מועמדים, שעברו סינון פסיכולוגי. עד כה בוצעו רק השתלות פנים חלקיות

השתלת פנים מלאה תתאפשר בקרוב לאחר שהיום קיבלו מנתחים פלסטיים בבריטניה אישור סופי לביצוע הניתוח, הנחשב לפסגת הניתוחים הפלסטיים.

צוות השתלות הפנים מבית החולים Royal Free Hospital בלונדון קיבל מוועדת האתיקה של בית החולים אישור לביצוע ארבע השתלות מלאות. "כעת אנו יכולים להתחיל בהליך לקראת הניתוח אצל ארבעה חולים הממתינים לעבור אותו", אמר פיטר בולטר, מנתח פלסטי שיעמוד בראש הצוות שיבצע את הניתוח. אנשים שפניהם נהרסו בשריפה, תאונה או זיהום יוכלו להנות מן ההחלטה.

מנתחים בצרפת ביצעו השתלת פנים חלקית לראשונה בשנה שעברה באישה שפניה נאכלו על ידי כלבה. הפציעה היתה כה קשה עד שהאישה לא יכלה לדבר או ללעוס. המנותחת, איזבל דינואיר, קיבלה אף, שפתיים ולחיים בניתוח שארך 15 שעות. האיברים נלקחו מתורמת שהיתה במוות מוחי, ומשפחתה הסכימה לתרום את חלקי פניה לצורך ההשתלה.

בולטר אמר, כי הצוות שלו פיתח שלבי סינון פסיכולוגיים וכירוגיים בכדי לבחור את המועמדים המתאימים ביותר לניתוח. "נמשיך לנקוט באמצעי זהירות ובסבלנות. יעברו חודשים ארוכים עד שנהיה מוכנים לבצע את הניתוח", אמר בולטר. ועדת האתיקה אישרה את ההחלטה לביצוע הניתוח אחרי קריאת תוצאות מחקר בן עשור שנעשה על ידי בולטר וצוותו. עלותו של ניתוח מסוג זה מוערכת בכ-25 אלף פאונד (כ-50 אלף דולרים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully