וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי תזכה להיות "עיר ללא עישון"?

25.10.2006 / 17:44

בקרוב יתחרו ערי ישראל על התואר "עיר נקיה מעישון". לצורך קבלת התואר הנכסף, יצטרכו הערים לעמוד במדד שהומצא במיוחד

ארגון "רשת ערים בריאות ישראל", השיק היום את הפרויקט "עיר נקייה מעישון". במסגרת הפרויקט הוגדרו צעדים שעל רשויות מקומיות בישראל לנקוט על מנת לקבל מעמד של עיר נקייה מעישון. הצעדים שעל הרשויות לנקוט הם: הצהרה פומבית של ראש העיר בה הוא מתחייב לפעול בנושא, הפעלת צוותי מתנדבים של "נאמני אוויר נקי מעישון" שיסייעו לפעילות העירונית, הגברת האכיפה לאיסור עישון במקומות ציבוריים על ידי פקחים, הקמת גוף שייתן מענה לתלונות הציבור בנושא עישון במקומות ציבוריים ועוד. בנוסף, יעודדו הרשויות המקומיות פעילויות לגמילה מעישון.

לצורך הקביעה מי מהערים זכאית לתואר "עיר נקיה מעישון", יצרו בארגון מדד מיוחד הבוחן מספר קריטריונים. בכל עיר יימדד אחוז התושבים בני 22 ומעלה המעשנים והנגמלים מעישון, לפי מגדר ואחוז בני הנוער המעשנים. כמו כן, ייבדק אחוז המבנים הציבוריים והמבנים המופעלים על ידי העירייה שהם נקיים מעישון.

גם לתושבי הערים תהיה השפעה על הדירוג של עירם, הארגון יערוך סקר שיבדוק עד כמה הם מרוצים מפעילות העיריה לשמירה על מבני ציבור נקיים מעישון. כמו כן, ייבדק שיעור המתנדבים מבין התושבים לתפקיד "נאמני עישון". שיקלול סעיפים אלו ואחרים יביא למדד אחיד שיעריך את מימוש המטרות על ידי כל עיר, ויתעדכן כל שנתיים.

עישון גובה 10,000 קורבנות מדי שנה בישראל

מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, אמרה בטקס ההשקה של התכנית, כי "התוכנית החדשה היא דוגמה לשיתוף רב מקצועי המוביל את הרשויות המקומיות לכיוון הנכון. על הרשויות המקומיות לפעול עוד רבות לאכיפת הפסקת העישון במקומות ציבוריים. חייבים לשנות את הנורמה, כפי ששינינו את נורמות שבעבר נראו ברורות מאליהן כמו עישון בבתי קולנוע, באוטובוסים ועוד". מסקר שערכה לאחרונה, האגודה למלחמה בסרטן עולה כי כ-95% מקרב המעשנים בישראל, יחדלו לעשן ויכבו את הסיגריה במקום ציבורי אם מישהו יעיר להם על כך בנימוס.

ד"ר מילכה דונחין, יו"ר הועד המתאם של רשת ערים בריאות ישראל אמרה, כי "מחקרים הוכיחו כי שמירה על סביבות נקיות מעישון מובילה לצמצום התחלת העישון ומימדי הפסקת העישון".
יעקב אגמון, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי הדגיש כי מרכז השלטון המקומי ישים השנה דגש על אכיפת החוק לאיסור מכירת סיגריות לבני נוער שחוקק בשנת 2004. ארגון "רשת ערים בריאות ישראל", פועל בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן, משרד הבריאות, קופות החולים, משטרת ישראל, צה"ל ומרכז השלטון המקומי, להטמעת חזון עיר נקייה מעישון.

על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, העישון גובה כ–10,000 קורבנות מוות מדי שנה בישראל, יותר ממספר האנשים המתים בתאונות דרכים, מלחמות ופעולות טרור גם יחד. מדי שנה מתים ברחבי העולם כ–5 מליון בני אדם כתוצאה מעישון. עישון הורג 560 איש מידי שעה, 13,400 איש מידי יום. התחזיות צופות כי עד שנת 2020 במידה ומספר העשנים לא יפחת, יגדל מספר המתים כתוצאה מעישון ל - 8.4 מליון בני אדם מדי שנה ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully