וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אורכית מזנקת ב-17%

עומרי כהן

25.10.2006 / 22:02

הזינוק באורכית - בשל שמועות בנוגע להזמנה גדולה או לקוח חדש. צורן מאבדת 1.9%. אי.סי.איי נופלת ב-6.2%

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. מדד נאסד"ק עולה ב-0.1% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.1%. בקרב המניות הישראליות מזנקת אורכית ב-17.3% על רקע שמועות בנוגע לחוזה חדש או לחילופין לקוח חדש, בו זכתה החברה. אי.סי.איי נופלת ב-6.2% לאחר שבנק ההשקעות ליהמן ברדרס חתך את ההמלצה למניה ל"משקל שווה", מ"משקל יתר". צורן יורדת ב-1.9%.

סקירת טרום מסחר


ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי המרכזי (FOMC) החלה אתמול בישיבתה הדו-יומית לקביעת המדיניות המוניטרית לשבעת השבועות הקרובים. על פי מרבית התחזיות בשוק, תחליט הערב הוועדה להותיר את הריבית קצרת הטווח בארה"ב בשיעור של 5.25%, זו הפעם השלישית ברציפות. להחלטה שלא לשנות את גובה הריבית, לא תהיה כנראה השפעה מהותית על המסחר, אולם דברי ההסבר שיצורפו להחלטה, בהם מביעה הוועדה את דעתה על מצבה של האינפלציה בארה"ב, עשויים להשפיע על מגמת המסחר בימים הקרובים.


לפי שעה, מציג שוק המניות האמריקאי חוסן ומדד S&P 500 עדיין שומר על קצב טיפוס גבוה של כ-4% בחודש. אתמול אמנם סבל מגזר הטכנולוגיה מחולשה, על רקע תחזיות מאכזבות של יצרנית השבבים טקסס אינסטרומנטס, אולם בשוק כולו נשמרה היציבות ומדד דאו ג'ונס אף עלה בעוד 0.1% לשיא סגירה חדש.

היום מצביעים החוזים על פתיחה מעורבת עם נטייה לעליות קלות במניות הטכנולוגיה, כשברקע המתנה לפרסום נתוני מכירות הבתים הקיימים לספטמבר. על פי תחזיות כלכלנים בשוק, ירדו בחודש שעבר מכירות הבתים הקיימים ב-1.6% לקצב של 6.2 מיליון יחידות דיור בשנה, בהמשך לירידה של 0.5% שנרשמה באוגוסט.

כמו כן, יפורסמו היום הנתונים השבועיים על היקף מלאי הנפט והדלקים בארה"ב. לקראת פרסום הנתונים עולה מחיר הנפט הגולמי ב-20 סנט ל-59.55 דולר לחבית. על המסחר עשויות להשפיע גם תוצאותיהן הכספיות של כמה מענקיות הכלכלה האמריקאית, ובהן יצרנית המטוסים בואינג, יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, ג'נרל מוטורס, וענקית המסחר המקוון באינטרנט, אמאזון.

בקרב הישראליות, דיווחה היום סייפן על תוצאותיה לרבעון השלישי של 2006, שבועיים לאחר המכה הקשה שחטפה מהלקוחה הגדולה ביותר שלה, אינפיניון. סייפן, המוכרת רישיונות לייצור שבבי פלאש בטכנולוגיה שפיתחה, סיימה את הרבעון עם עלייה קלילה של 0.6% בהכנסות (פרופורמה) ל-15.7 מיליון דולר - חצי מיליון דולר פחות מהתחזית הממוצעת בוול סטריט. הרווח הנקי הסתכם ב-8.6 מיליון דולר, 26 סנט למניה, וכלל הוצאה של 1.1 מיליון דולר בגין ההטבה הגלומה באופציות למנהלים ולעובדים בחברה.

איזיצ'יפ, החברה הבת של לנאופטיקס, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה בפיתוח מעבדי רשת חדשים עם ענקית שבבי התקשרות האמריקאית, מארוול. להערכת מנכ"ל איזיצ'יפ, אלי פרוכטר, צפוי החוזה לתרום לחברה הכנסות משמעותיות ב-2008.

מניית אורכית מזנקת כעת ב-15% במחזורים גבוהים במיוחד, במסגרת המסחר בתל אביב. הסיבה לזינוק היא ככל הנראה שמועה המסתובבת בשוק, ולפיה זכתה אורכית בחוזה חדש, אשרה עשוי להגדיל בצורה ניכרת את הכנסותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully