וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי דיימלר-קרייזלר צנחו ב-37%

סוכנויות הידיעות

25.10.2006 / 14:15

קרייזלר, כמו יריבותיה ג'נרל מוטורס ופורד, מאבדת נתח שוק בארה"ב לטובת טויוטה היפאנית. שיפור בביצועי חטיבת מרצדס

דיימלר-קרייזלר, יצרנית המכוניות החמישית בגודלה בעולם, דיווחה על ירידה ברווח ברבעון השלישי. הצרכנים האמריקאים, שהעדיפו את המודלים החסכניים יותר בדלק של טויוטה, הובילו להפסד בחטיבת קרייזלר.

הרווח הנקי ירד ב-37% ל-541 מיליון יורו (681 מיליון דולר) מ-855 מיליון יורו בשנה הקודמת. הכנסות החברה ירדו ב-7.9% ל-35.2 מיליארד יורו. הרווח התפעולי בתקופה ירד ב-51.5% ל-982 מיליון יורו, אך היה גבוה מתחזיות אנליסטים לרווח של 530 מיליון יורו.

חטיבת קרייזלר דיווחה על הפסד תפעולי של 1.16 מיליארד יורו, בהתאם לתחזיות, ואילו חטיבת מרצדס עלתה על התחזיות והכפילה את הרווח התפעולי שלה ל-991 מיליון יורו, בעיקר הודות לשיפור ביעילות.

ב-15 בספטמבר דיימלר-קרייזלר הורידה במפתיע את תחזית הרווח התפעולי לשנה כולה ל-5 מיליארד יורו מתחזית קודמת של 6 מיליארד יורו, בגלל הפסד לא צפוי בקרייזלר.

דיימלר-קרייזלר לא הצליחה לצפות מראש את העלייה במחירי הדלק, שדחפה את הצרכנים לכיוון של מכוניות קטנות יותר מאשר המשאיות הקלות ורכבי השטח המאפיינים את קו המוצרים של חטיבת קרייזלר. קרייזלר, כמו יריבותיה ג'נרל מוטורס ופורד, מאבדות נתח שוק לטובת טויוטה היפאנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully