וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייפן: הכנסות של 15.7 מיליון דולר - מתחת לתחזית

שירלי יום-טוב

25.10.2006 / 12:22

הרווח בנטרול הוצאה על אופציות - 9.7 מיליון דולר או 30 סנט למניה - 4 סנט מעל לתחזית

שבועיים לאחר המכה הקשה שחטפה חברת סייפן מאחת הלקוחות הגדולות שלה, אינפיניון, דיווחה החברה על תוצאותיה לרבעון השלישי. החלטתה של קימונדה, החברה הבת של אינפיניון, להפסיק ייצור של שבבי פלאש על בסיס הטכנולוגיה של סייפן, לא השפיעה על תוצאות החברה ברבעון שחלף, אך עדיין מדובר היום בסוג של אכזבה בשורה העליונה.

סייפן, המוכרת רישיונות לטכנולוגיה לייצור שבבי פלאש, סיימה את הרבעון עם הכנסות של 15.7 מיליון דולר - ירידה של 12% ביחס לרבעון המקביל ומתחת לתחזית הממוצעת בוול סטריט - 16.2 מיליון דולר.

בסייפן ביקשו להדגיש כי ברבעון המקביל היו לחברה הכנסה של 2.4 מיליון דולר, כתוצאה מהמיזם ההיסטורי עם אינפיניון. אם מנטרלים אותן מדובר בהכנסות של 15.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, כך שנרשמה צמיחה של 100 אלף דולר ברבעון שחלף.

הרווח הנקי היה 8.6 מיליון דולר, 26 סנט למניה, ירידה של 20% מול הרווח ברבעון המקביל שעמד על 10.8 מיליון דולר. הרווח הנקי כולל הוצאה של 1.1 מיליון דולר בגין ההטבה הגלומה באופציות למנהלים ולעבודים בחברה, ובנטרולה מדובר על רווח של 9.7 מיליון דולר או 30 סנט למניה. כאן הצליחה החברה לעקוף את התחזית הממוצעת שהיתה 26 סנט למניה.

החל מהרבעון הבא – השפעה מהותית של קימונדה



"הרבעון היה כפי שציפינו, למעט הרווח שהיה מעט גבוה יותר גם מהציפיות של האנליסטים", אומר קובי רוזנגרטן, נשיא החברה. אבל אם ברבעון השלישי גזירת קימונדה עוד לא השפיעה, ברבעון הבא זה יגיע, כי כ-40% מהכנסות סייפן ברבעון השלישי הגיעו ממנה. "החל מהרבעון הבא יש השפעה להחלטת קימונדה, וזה יימשך לתוך 2007. בטווח הבינוני יש לקימונדה השפעה מהותית אבל לטווח הארוך אנחנו חושבים שההשפעה תהיה מינורית", אומר רוזנגרטן. סייפן תמסור תחזיות לרבעון הרביעי בשיחת הוועידה ב-14:30. תחזית האנליסטים בוול סטריט עומדת כעת על הכנסות של 15.3 מיליון דולר ורווח של 19 סנט למניה.

השאלה המרכזית הסובבת את סייפן כיום היא האם החברה תצליח להשיג דריסת רגל משמעותית בשוק זכרונות הפלאש בתחום ה-data. אלו אותם זיכרונות המוכרים לצרכן מכרטיס הזיכרון למצלמה הדיגיטלית, מכונן הזיכרון הנייד (דיסק און קי), או מנגני המוסיקה – MP3. זה התחום הצומח ביותר בעולם זיכרונות הפלאש וסייפן רוצה נתח משמעותי ממנו.

עד כה הצליחה החברה להשיג דריסת רגל בשוק זיכרונות ה-code, המשמשים בעיקר במערכות הפעלה של מכשירים כמו טלפונים סלולריים.

"המיצוב שלנו בתחום ה-code ברור – הטכנולוגיה שלנו נחשבת למובילה. השאלה המרכזית היא היכולת שלנו לתפוס שוק בתחום ה-data ואנחנו בטוחים שנגיע לזה, אבל כרגע אין לנו עדיין הצלחות מהותיות שם", אומר רוזנגרטן.

הצלחה מהותית, ללא ספק, תיחשב מכירת רישיונות תוכנה לאחת הענקיות בתחום – סמסונג, טושיבה, אינטל והייניקס. אנליסטים המסקרים את סייפן ציינו בחודשים האחרונים את שמה של סמסונג כמועמדת אפשרית לחתימת חוזה כזה עם סייפן.

"אנחנו מדברים עם רוב החברות הפעילות בשוק הזה וזה כולל גם את החברות הגדולות. כדי שהטכנולוגיה שלנו תתפוס נתח שוק משמעותי בתחום הדטה, צריכים לקרות שני דברים. ראשית, שספנשן ו-SMIC – עמן יש לנו חוזה לזיכרונות בתחום הדטה – ייכנסו לשלב הייצור. זה צפוי לקרות בתחילת 2007. שנית, שאחת החברות הגדולות, מובילת שוק, תאמץ את הטכנולוגיה שלנו. אנחנו חושבים שמה שמחזק את זה היא ההכרזה של סמסונג לפני כשישה שבועות שהיא הולכת על טכנולוגית trapping בשבבים שייוצרו החל ב-2008. הטכנולוגיה של סייפן מבוססת על 'טרפינג', וזו פעם ראשונה שחברה מובילה כמו סמסונג דיברה עליה", אומר רוזנגרטן.

בינתיים אפקט קימונדה נראה היטב בגרף המניה של סייפן, שאיבדה שליש משווייה תוך כשבועיים. שווי החברה בבורסת נאסד"ק עומד על 600 מיליון דולר. מחיר המניה – 19.4 דולר – נמוך כעת אפילו מהמחיר בו הונפקה סייפן לפני כשנה – 23.5 דולר. במארס האחרון ביצעה החברה הנפקה שנייה, בה מכר בועז איתן, מייסד ומנכ"ל החברה, מניות ב-13 מיליון דולר. סייפן מכרה אז מניות במחיר של 30.3 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully