וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריינברג החל להעיד נגד קובי אלכסנדר

שירלי יום-טוב

25.10.2006 / 10:53

סמנכ"ל הכספים לשעבר של קומברס: "קובי אלכסנדר ביקש ממני להביא לו תדפיסים עם מחירי המניה בשנה האחרונה"

"התבקשתי על ידי מנכ"ל החברה להביא לו תדפיס עם מחירי המניה של החברה לאורך השנה האחרונה כדי לאפשר לו לבחור את תאריך ההענקה של אופציות, שישמש מאוחר יותר לקביעת מחיר המימוש של האופציה", כך אמר אתמול דיויד קריינברג, סמנכ"ל הכספים לשעבר של חברת קוברס, בעדותו בבית המשפט בברוקלין.

קריינברג הוא נושא המשרה הראשון בארה"ב שמודה בהאשמות פליליות נגדו בפרשת בקדייטינג של אופציות. כיום נחקרות למעלה מ-100 חברות ציבוריות בנושא.

ההודאה של קריינברג אינה סתם הודאה. היא מגיעה לאחר שהוא שקד על עסקה עם התובע של ברוקלין, לפיה הוא ישמש עד מדינה במשפט נגד קובי אלכסנדר, מנכ"ל קומברס לשעבר, אם תצליח ארה"ב להחזירו מנמיביה למשפט בארה"ב. בתמורה בוטלו נגד קריינברג כמעט כל ההאשמות החמורות. הוא צפוי לקבל עונש מינורי, אם בכלל.

קריינברג, בן 41, הולך ככל הנראה על קו ההגנה הצפוי, לפיו "אני רק מילאתי הוראות". הוא משתף פעולה עם התובעים ודוחף את הסיפור לכיוון לפיו אלכסנדר היה המוח המניע מאחורי הונאת האופציות בקומברס החל בעשור שבין 1991-2001.

"תנקוב במחיר שלך", אמר אלכסנדר לקריינברג בימים בהם התפוצצה הפרשה, במחצית מארס האחרון, לאחר תחקיר של הוול סטריט ג'ורנל שחשף את הבקדייטינג בקומברס. קריינברג סיפר לתובעים שאלכסנדר ניסה לשחד אותו, והציע לו סכום התחלתי של 2 מיליון דולר אם הוא ייקח על עצמו את האחריות הבלעדית לבקדייטינג. קריינברג לא הסכים ואלכסנדר העלה את הסכום ל-5 מיליון דולר ולאחר מכן הציע לו לנקוב במחיר בעצמו.

נוק אאוט רצינית לאלכסנדר

קריינברג אמר אתמול בבית המשפט שהוא ידע שמה שקובי והוא עושים עם האופציות זה "לא בסדר". "ההונאה גרמה לכך שההוצאות שקומברס רשמה ביחס לאופציות היו נמוכות, ולכן הרווחים נופחו בדו"חות הכספיים עליהם חתמתי גם אני", אמר קריינברג.

קריינברג פועל גם מול הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC), שפועלת במישור האזרחי נגד קריינברג, אלכסנדר ונגד קומברס. קריינברג כבר הסכים להחזיר 2.4 מיליון דולר, כך לפי פרקליטו, גיא פרטילו.

צלע נוספת במשולש הוא ויליאם סורין, מזכירה הוותיק של קומברס. כמו אלכסנדר וקריינברג, גם נגדו הוגש בתחילת אוגוסט כתב אישום למור בבפרשת הבקדייטינג. סורים מנהל אף הוא מגעים עם התובע של ברוקלין להודאה באשמה, אך טרם פורסם האם גם הוא יעיד נגד אלכסנדר.

עדותו של קריינברג היא מכת נוק אאוט רצינית לאלכסנדר, אשר טיפח את קריינברג במשך שנים ארוכות במסדרונות קומברס. קריינברג היה רואה החשבון שעבד על התיק של קומברס במשרד רואי החשבון דלויט. אלכסנדר הביא אותו לקומברס כבר ב-1994 - כשלוש שנים לאחר שבחברה עסקו כבר באופן שגרתי בבקדייטינג.

קריינברג שימש בתחילה כסגן נשיא לענייני תכנון כלכלי, התקדם לאחר שנתיים לסגן נשיא לענייני כספים וקודם ב-99' לתפקיד בעל טייטל בכיר עוד יותר. בספטמבר 2002 הוא מונה לסמנכ"ל הכספים של קבוצת קומברס, הכוללת את קומברס החברה הבת, ורינט ואולטיקום אף הן חברות בנות מצליחות.

בנמיביה, מקום מגוריו של אלכסנדר במשך שלושת החודשים האחרונים, צפוי להתקיים היום דיון בבית המשפט בקטטורה, הסמוכה לבירה וינדהוק, כדי לקבוע תאריך לדיון הראשון בנושא בקשת ההסגרה של אלכסנדר לארה"ב. הדיון היה אמור להתקיים כבר אתמול, אך בית המשפט נאלץ לדחות את הדיון ביום בגלל שחלק מעורכי הדין של אלכסנדר לא היו זמינים, כך מדווח הבוקר העיתון הנמיבי The Namibian.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully