וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב חוזים עיכוב בקבלת תוצאות הבחירות

25.10.2006 / 11:12

העיכוב יכול להגיע למספר שבועות, משום שמכונות הצבעה חדשות וחוקים חדשים יקשו על האזרחים להצביע, וכי יש מחסור בעובדי קלפיות

תורים ארוכים וספירה מתמשכת מאיימים לפגום בבחירות לקונגרס שיתקיימו בעוד פחות משבועיים, כאשר מיליוני אמריקאים יצביעו לראשונה במכונות הצבעה חדשות ולפי חוקי הצבעה חדשים. לטענת מומחים, בשל החידושים שנכנסו במערכת הבחירות עלולות התוצאות להתעכב.

יו"ר ועדת הבחירות פול דה-גרגוריו אמר כי בבחירות צמודות כמו אלה, עלולים לעבור ימים ואף שבועות עד שיוודע מי המנצח בכל אחד מהבתים. בהתייחסו לתסבוכת המשפטית שהיתה בבחירות לנשיאות בשנת 2002, חזה דה-גרגוריו שיפור. "אני חושב שהבוחרים יכולים לבטוח במערכת הבחירות".

על שיפוץ מערכת ההצבעה הוחלט לאחר הבחירות לנשיאות שנערכו בשנת 2000, אז בעיות בפענוח טופסי ההצבעה בפלורידה גרמו לספירה חוזרת, שנמשכה חמישה שבועות, בסופם בית המשפט העליון נתן את הניצחון לבוש.

רבים מהשינויים שהוכנסו במערכת ההצבעה ייצאו לפועל השנה, כאשר שליש מהבוחרים ישתמשו במכונות החדשות, מכונות אשר מהימנותן טרם נבדקה בבחירות מדינתיות.

אוהיו, שם בבחירות 2004 התלוננו דמוקרטים רבים כי תורים ארוכים בקלפיות מנעו מהם להצביע, ופנסילבניה, שתי מדינות בהן המרוץ בין המתמודדים צמוד מאד, יהיו תחת עינה הפקוחה של ועדת הבחירות. מדינה נוספת בה יהיה מעקב צמוד במהלך הבחירות היא מרילנד, בה התגלו בעיות בבחירות המקדימות שנערכו בספטמבר.

עד כה נרשמו 172 מיליון אמריקאים להצבעה. ב-2004 נרשמו 175 מיליון אמריקאים להצבעה לנשיאות. המצביעים ישליכו את הפתקים ב-183 אלף קלפיות ברחבי ארצות הברית.

בעיות נוספות שצפויות להעיב על זמן קבלת התוצאות הן העובדה כי יש מחסור בעובדי קלפיות מיומנים. כמו כן, אזרחים שזכות ההצבעה שלהם מוטלת בספק, יוכלו להצביע, אך קולותיהם ישמרו בצד. רק לאחר בדיקת זכאותם להצביע יספרו קולותיהם, תהליך שכאמור, יאריך את זמן ההמתנה לתוצאות האמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully