וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג עלה ל-4.287 שקלים

טל לוי

25.10.2006 / 15:58

מנהל חדר המסחר: אחד ממרכיבי האינפלציה הוא הדולר, ולכן הנגיד מעוניין להעלותו מעט

הדולר הוסיף היום 0.09% ושערו נקבע על 4.287 שקלים. היורו הוסיף 0.45% ושערו נקבע על 5.396 שקלים. יו"ר הפדרל ריזרב האמריקאי צפוי הערב להכריז על גובה הריבית בארה"ב. ההערכה היא כי זו תישאר ללא שינוי ברמה של 5.25%. נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הפחית לפני יומיים את הריבית המקומית ב-0.25% ל-5.25%.

"החלטתו של יו"ר הפדרל ריזרב להותיר את הריבית ללא שינוי כבר מגולמת בשווקים ויש קונצנזוס שמתייחס לכך כמעט בוודאות", אומר מנהל חדר המסחר בבנק דיסקונט, עמית לוינשטיין. "השאלה המרכזית היא מה יאמר היו"ר בנאום המלווה, והאם יסב את תשומת הלב לאינפלציה או שיאמר שיש לתת לכלכלה להרים את ראשה".

לוינשטיין מציין, כי עד כה, ציין היו"ר בן ברננקי, כי הוא ממתין לנתונים מקרו כלכליים נוספים בנוגע למשק האמריקאי. בתחילה, היו הנתונים קצת פחות טובים, אולם בהמשך הגיעו נתונים אופטימיים יותר שגרמו לעלייה בתשואות על איגרות החוב האמריקאיות. "הנאום של ברננקי צפוי להיבדק בשבע עיניים והמשקיעים ינסו לדלות מתוכו כל רמז אפשרי באשר למדיניות הריבית העתידית", הוא אומר.

הותרת הריבית בארה"ב תייצר היסטוריה קטנה, שכן זו תהיה הפעם הראשונה שבה הריבית בישראל ובארה"ב יהיו זהות. יתרה מכך, ההערכות הן שהריבית בישראל תרד ב-0.25% בחודש הבא, כך שלראשונה אנו צפויים לראות ריבית ישראלית נמוכה מזו הנהוגה בארה"ב.

"פישר לקח בחשבון מצב שבו הריבית בישראל תהיה נמוכה מהריבית האמריקאית", אומר לוינשטיין. "עם זאת, ההשפעה דווקא אינה אמורה להיות דרמטית, שכן ככל הנראה זו לא סיבה מספיק טובה להפסיק לקנות שקלים. ייתכן שאיגרות החוב יציעו תשואות פחות אטרקטיוויות ולכן פחות אנשים ירכשו אותן. נכון להיום, עומד הפרש הריביות באיגרות החוב על 1.25%-1% בלבד לטובת ישראל ומשמעות הורדת הריבית, היא צמצום נוסף בפער".

"בסופו של דבר הנגיד כן מכוון לשער הדולר", אומר לוינשטיין, "מטרת הנגיד היא להציג יעד אינפלציה של 3%-1% בסוף השנה ולשער הדולר יש השפעה חשובה על רמת המחירים במשק. העלאת שער הדולר במעט, תעלה את האינפלציה ותסדר את השנה בטווח הרצוי". בנק ישראל פירסם אתמול נתונים לפיהם כל עלייה של 1% בשער הדולר, תורמת שיעור לא מבוטל של 0.29% לאינפלציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully